onsdag 14 november 2012

Hur man än vänder sig så har man röven där bak.

Jo, men så är det ju!

Senaste dagarna har jag frusit, rensat grejer och överdoserat liniment.
Jag fortsätter rensa grejer och överdosera, men jag fryser inte så väldigt mycket nu, alltid nåt att va glad o nöjd över.

Jag har fortfarande lite svårt att rensa bort vissa saker som jag tror jag skulle sakna, men frågan är om man skulle sakna nåt som ändå legat undangömda i flera år?
Ett exempel på såna saker är:
Gamla brev och vykort.
Hur ofta tar man fram sånt och sätter sig och läser?
Jag röjde i en banankartong fullt med sånt, och visst, vissa små söta kort och brev från vänner och släktingar är ju skojiga att se, och minnet av just den tiden känns lite skoj att bli påmind om.
Men tiden går och saker är inte längre som förr.
Ska man spara sånt för att ta fram ibland för ett par minuters glada känslor, eller kasta det och blicka framåt i stället?
Hur gör Ni?

*********

Och så håller jag på och rensar och röjer bland Julsaker.
Finns liksom ingen mening att spara på sånt som ändå ligger kvar i botten på kartongerna år efter år när det ska pyntas.
Nä, bort med det!
Köpte ju nån sån där spelande och lysande jul-by som skulle stå nånstans och lysa och glittra denna Jul,men den sålde jag här om dan.
Snacka om onödigt köp.

Varenda år vid denna tid så kommer den där vidriga hata-julen-känslan.
Ändå håller jag på och fjantar och pyntar och ställer fram fula tomtar och annat dagarna innan Jul.
Visst kan det vara mysigt ungefär en eller två kvällar med tomtar,ljusslingor,kulor och annat, men sen känns det som skönt att plocka bort det igen.
Å den där julmaten.
Den är ju visserligen jättegod, men det är i och för sig pizza också.

Om inte "OM" fanns så skulle jag nog pyssla till en mysig jul med massa hemlagat och pynt osv. Jag skulle nog redan vara igång med förberedelser kan jag tro, men ni finns ju "OM", så det blir inte så.
Det jag önskar mest är att Robban ska få en bra Jul så i will do my best.

*******

Det är inte bara Jul-ångest som infinner sig nu.
Robbans stundent-kit ska betalas nu i dagarna. Trodde fakturan skulle komma lite närmare vårkanten faktiskt, men den droppade in här om dan. 
Och veckan efter Jul så fyller han 18 år.
Jisses alltså..Hur fort gick dom här åren egentligen, det var ju nyss han var en liten "Banjo" i magen?

Jag försökte faktiskt få med "Banjo" i hans namn, men skatteverkets sa nej..Kanske lika bra det när jag tänker efter.
Robert "Banjo" E****f, ser ju faktiskt lite lätt hillbilly-aktigt ut.
Well,well..Han mor är ju ett Wt så..

18 år måste firas lite extra såklart och då är det mycket bra att man kan ta fram sitt trollspö och vifta lite så blir det kanon!

**********

Vi låg och pratade en kväll om allt möjligt, och så frågade jag Micke om han skulle kunna tänka sig att flytta till nån helt ny stad, nån större stad.
Min tanke är att Micke har ju såna qualifications så ett annat jobb skulle han inte ha några problem att få, och jag med mina non-qualifications skulle förmodligen kunna få nå ströjobb här o där, hotellstäd,skura toaletter eller whatever.
Här i stan är det ju som lite svårt att få in en fot om man en gång råkat hamna utanför.
Så en storstad kanske skulle funka..tror jag.
I och för sig så vet jag att vi skulle inte trivas alls i en storstad men tillvaron kanske skulle bli lite lättare om även jag hade nåt slags jobb.

Ja,herrejisses vilket positivt inlägg detta blev.
Fast å andra sidan så gläder det säkert någon.

**********

Idag har jag verkligen tänkt få klart det där aluminium-tape-pysslet jag har berättat om.
Grejen är att det går liksom inte att pyssla klart nåt om inte rätt pysselhumör finns,men jag ska försöka plocka fram lite positiva tankar under dan så löser det sig nog.

Nu ska jag ta nån slags frukost och en skvätt liniment sen fortsätta röja.

 Hej å Hå!



2 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Hej gumman!
Du är i rensar tagen du med! Jag rensade i jullådan på sådant där "skräp" som bara ligger där och aldrig kommer upp, trasiga kulor, trasiga ljus osv. Varför spara på sådant skit? Det gjorde jag igår! Kände mig mäkta nöjd efteråt. Sådant som jag inte ville slänga men som jag ändå inte vill spara har jag samlat ihop i en kasse som sedan skall över till min bror! Han har inget julpynt alls.
När det gäller brev och vykort...ja jag vet inte vad jag skall säga där! Dem sparar jag....varför vet jag inte! Det är ju ändå någon som har tagit sig tid att tänka på mig/oss och skrivit och skickat. Men du väckte ändå en fråga där! Alla kort som Isaac har fått från sin födsel och fram till nu har jag sparat i en låda i köket. Som han sedan får ta med sig när han en vacker dag ( snyft) flyttar hemifrån.
Sådant där som jag "tror" han vill spara och ha med sig sparar jag, för jag vill inte att han en vacker dag kommer och "anklagar" mig för att slängt bort "hans barndsoms minnen"!
Hoppas du mår och känner dig bättre snart!
Kram

Catta sa...

Ja,jag förstår inte varför man sparar sånt som inte blir använt. Jag har ett par julprydnader som jag fått efter Mor som jag kommer att spara trots att dom inte ställs fram varje år.
Och brev och sånt..Jag har en stor resväska full med sånt i källaren och här uppe i lght en full banankartong.
Visst kommer jag spara en del, men mycket av de slänger jag.

Sen har jag en låda med söta pyssel barnen har gjort och det ska såklart sparas.
Och teckningar ända sen dom var jättesmå sparar jag också.

Men sen finns det ju en hel del annat som jag sparar på som kan vara bra att ha..Jag fattar inte, haha.
Trasiga smycken och jag vet inte allt.

Kram