måndag 17 december 2012

Fiffig Gran

I morse på första prommisen var det riktigt "varmt" ute, i alla fall om man jämför med vissa andra mornar när det varit så kallt så hornhinnorna frusit fast på ögonen.
Verkar ganska halt dock, så jag får ta det lite lugnt när jag cyklar ner på stan om nåt tag.

Åt frukost för nåt tag sen och känner mig ganska mätt, så att fundera ut dagens middag känns lite svårt för tillfället.
När jag vaknade i morse så hade jag kålpudding som idé, men innan jag är nere på stan så har middagen hunnit ändras flera gånger om.
Det löser sig.


Hittade denna bild på en "julgran" som jag tycker var så snygg.
Denna jul skippar vi gran, men nästa då kanske det blir en sån här.


En liten skvätt kaffe till sen flaxar jag iväg.






4 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Fiffig gran, blir dock kanske lite många hål i vägen....men du får mycket mer golvyta kvar!

Catta sa...

Ja, den är riktigt härlig.
Jag tänker att man kanske kan sätta ståltråd ute i ändarna och hålla ihop de olika grenarna och sen endast fästa den högst upp.
Ska spåna på en sån till nästa jul...kanske :)

Anna-Maria sa...

Det låter som en bra ide...väntar med spänning redan till nästa jul för att se resultatet...kanske! Kram

Catta sa...

Ja, vi får se om jag kommer ihåg detta till nästa jul, annars får du påminna mig :)