söndag 16 december 2012

Leverans från Skinnsberg.

 Jag skrev ju att jag skulle möta upp en tjej från Skinnsberg som hade ärende hit till stan i Fredags.
Med sig hade hon lite saker som min Syster skickade med henne.

När Mamma mådde bra och var frisk så målade hon ofta och vackert.
Hon var verkligen duktig, inte bara att måla utan hon kunde massor.Hon sydde,snickrade, målade och hade alltid pyssel på gång.
Nuförtiden så målar hon inte mer, vad jag vet.
Detta är en del av Mammas olje och acrylfärger som jag fick av Syrran.
Flera är torkade, men dom flesta av tuberna är oöppnade och inga fel alls på, så jag ska fixa några penslar och målardukar och släppa loss min inre picasso.

Undrar vad för alster som skulle visa sig om man gav Mamma färger och penslar idag?

 Och dessa två stora koppar med fat fick jag också.
Jag tänker mig varm mjölkchoklad och kanske en klick vispad grädde på.
Nån gång om vi bor i ett litet sött hus så vet jag precis vad jag ska ha dom till.
Att plantera nån söt liten blomma och placera i trädgården.

Min kära Man sitter och läser nån korv-tråd på flashback och vi ska framöver testa att göra egen korv. Skojigt!



4 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Men varför kan du inte plantera en blomma i dem redan i vår och ställa ute på balkongen och låtsas att dem står i trädgården! Kopparna var ju jätte söta! För söta för att ställas unda tills det blir vår ute på landet!

Catta sa...

Ja, det blir nog så att jag gör det för som du säger, det är synd att dom ska stå i ett skåp och vänta :)

Anna-Maria sa...

Precis, slå slag i saken redan nu vettja! Ta sedan kort och lägg upp så man får se resultatet! kram

Catta sa...

Jag ska se om jag hittar nån söt blomma och fixar till det :)