onsdag 26 december 2012

Massor av snö vs Sol och sandstränder..?

När man kollar ut nu så är det så mycket snö, och visst är det fint när det dalar ner så lugnt som det gör nu..
Men ändå..Jag längtar till våren och sommaren..Sol och värme.

Ett par som säkert har det mysigt nu är Svärföräldrarna som uppehåller sig i varmare breddgrader.
Solar och har det härligt.

Imorgon bitti ringer klockorna 04:45 igen efter några dagars sova hursomhelsttider, och det ska bli skönt på nåt vis.

Snart är det Nyår, och efter detta års tolvslag ska jag bokstavligen ta ett djupt andetag och rensa bort så mycket tråkigheter och annat skit som ligger och tar energi i knoppen.

Nu ska jag förbereda nytt kaffe till sömntutorna i huset, för jag hör hur det börjar röra på sig från sovrummen, i alla fall från vårat. Jag tror att Robban och Emil satt uppe ganska sent inatt och spelade så dom sover nog en stund till idag.
Men jag kan ta en kopp tillsammans med min man, fast jag hunnit med en panna själv redan sen jag gick upp.

Idag är dagen då julmaten får vika hädan för en hederlig köttfärssås med spagetti.


Inga kommentarer: