torsdag 11 juni 2009

Alternativt Midsommarfirande :-)

Eftersom det tydligen ska bli skitväder till Midsommar så känns det ju inte så kul att sitta ute o äta Sill o Potäter,vilket inte gör mig så mycket just för att färskpotatis är så äckligt. Men visst vore det mysigt om solen sken,himlen var blå,fåglarna kvittrade och man kunde sitta ute ?
Det kan man ju om man har en altan med tak,eller ett partytält eller helt enkelt ett jätteparaply.
Men om man nu inte har något av dessa så finns det andra sätt att fira på.
Jag skulle kunna tänka mig att:
Ha en inomhuspicnic på golvet med massa filtar o kuddar med min man. Vi gjorde det ofta förut.Då dukade vi upp massa småplock och gott vin,sen kunde vi ligga o mysa en hel kväll så där :-) . Våran förlovning gjorde vi just så.
Bjuda hem goa vänner och ha trevligt.
Ta en kryssning och äta och dricka gott och bara mysa.
Ska höra med min Kära när han kommer hem idag vad vi ska hitta på,det är ju en vecka kvar så nåt skoj ska vi väl hinna planera in.


1 kommentar:

Sara sa...

Vi är ett gäng som åker på kryssning till midsommar, ska bli kanon! :)