måndag 8 juni 2009

Ett Badande Monster & Barnarbete

När min nu stora son var liten så älskade han att bada,ett tag undrade jag om han var en fisk.
Han övade sig att hålla andan under vatten och ville att jag skulle ta tid hur länge han kunde vara under,och jag kommer ihåg att det var lång tid.Ibland fick jag till och med dra upp honom för jag trodde han skulle tuppa av,men han bara skrattade..
En annan sak som han tyckte va kul var att göra massor med bubblor och sen leka skum-monster.Det var bara det att hade jag glömt ta undan mina shampoflaskor så var dom slut efter hans framfart.Han tyckte det blev bättre skum av shampo än av badskum..
Så här kunde det se ut när jag kom in i badrummet för att kolla till honom. Så där kunde han ligga på lur tills nån kom in i badrummet..

Och när han blev "upptäckt",trots sin förklädnad,så reste sig "skum-monstret" och försökte skrämmas :-)

Här är Sonen & Dotter en dag när vi var och hälsade på deras Mormor.
Måste vara minst 15 år sen kortet är taget.
Mor höll på och grejade i hennes stora trädgård,och skulle ta bort massa stenar som låg i en liten slänt.Ungarna ville hjälpa till,och jäklar vad dom slet och ville hjälpa till.
Men i efterhand så blev ju resultatet otroligt bra..Mor hade så fin trädgård med massor med vackra blommor. Hon "hade" verkligen gröna fingrar.
Jag vet en gång när Syrran o Jag skulle vattna blommorna åt henne när dom ( Mor & Styvfar) var bortresta och vi gick omkring inne i huset och räknade hennes krukväxter.jag minns att det var långt över 200 kruväxter hon hade.Dom hade ju ett jättestort hus,så det var inte plottrigt och fult,utan väldigt fint. Å hur lång tid det tog att vattna i trädgården minns jag inte,men jag kommer ihåg att det tog tid :-)

Inga kommentarer: