måndag 2 november 2009

Tråk,tråk,tråk...

Tänk om man kunde se fram emot vintern på samma sätt som man brukar längta efter vår & sommar?
Jag kan inte det.
En lång o kall helvetesvinter väntar och det känns ju inte ett dugg upplyftande.
Här inne är det skitkallt och blåser in från fönstrena så till och med blommorna på fönsterbrädan står o svajar.
Har tagit en väldigt lång o framförallt varm dusch för att tina upp kroppen lite,men direkt jag kom ur badrumme så frös jag igen,så nu sitter jag med fötterna i en balja med rykande varmt vatten. Har jag tur så sprider sig värmen ut i kroppen.
Brukar ju ha värk i axlarna,men sista veckorna har det flyttat sig och värker i armar o leder och det är så drygt att ha värk.

Men jisses vilket glatt o positivt inlägg detta blev då..

Men ibland är det liksom tråk,tråk,tråk..
Jag är trött,och uttråkad.
Har ni sett riktigt dåligt o fult löshår?
Man ser verkligen att det är löshår,både på kvaliten och isättningen..Typ så där "billigt".
Exakt så ser mitt skithår ut nu..Och jag avskyr fanskapet!
Stod beredd med saxen nyligen,men den var så slö,så den bara tuggade lite..

Vårt tak i vardagsrummet är som förra vintern,stora färgflagor som lossnar och en stor mörk ring på minst 1,5 meter där det förmodligen är fukt under.
Vet inte hur många gånger vi sagt till om det,och om andra saker i lägenheten,men det är som att dom lyssnar,för att "glömma" bort det dom hört så fort man pratat klart..
Som när jag ringde förra veckan och påpekade att nån av grannarna i andra huset kastar ut sina sopor på gräsmattan (vilket har hänt 3-4 gg tidigare),då blev hon sur på mig och sa att dom kan minsann komma nån annan stans i från(att nån annan burit dit dom som inte bor i huset)..Sen,fick jag höra av en annan granne som också påpekat detta att hyresvärlden hade förklarat att det bor en kvinna som inte har alla getter hemma där,och att det är hon som kastar ut sopor.
Det dröjer väl inte länge innan det springer stora råttor där och kalasar på massa äckliga sopor.
Ja,ja..man får väl hålla ögonen öppna efter sopråttor,för jag tänker inte ringa o tjata om en sån sak igen..

Fortsätter det så här så har nog detta område snart sitt dåliga rykte tillbaks,som det hade innan dom nya ägarna köpte husen.

Ja,ja...Skit samma..

Ha en trevlig dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

ett tips Catta, kontakta hyresgästföreningen och be om att få en blankett som heter "brister i lägenhet", fyll i den och skicka till din hyresvärd, det brukar få fart på dom// Kramar Monika