onsdag 20 januari 2010

Älskade Lilla Unge

Jag var ju hem till Lille Sixten och passade honom igår,och kameran var med. Tänk vad bra det är med digitalkameror.Man kan knäppa hur många bilder som helst och slipper vänta på att få dom framkallade,och så bestämmer man själv vilka man vill spara och inte.

När jag kom vid 8:30 tiden så satt han helt nyvaken med täcke och gosekudde i soffan och tittade på Bamse & Hans Vänner.
Sixten berättade för mig vad alla figurer heter.Han är så duktig på att prata.

Hoppsan,där var det lite väl spännande! Skönt att ha sin kudde att gömma sig bakom.

Äsch,så farligt var det ju inte. Kolla på dom söta röda "morgonkinderna" :-)

Efter Bamse så gick vi in på Sixtens rum.Han ville visa sitt stora tält han fått.
Därinne har han en liten spis med kastruller o grejer och en docksäng och lite annat viktigt..Det är som en liten "minilägenhet" i sitt rum.

Docksängen ja....

Jaha,du såg mig Mormor?

Men jag ska bara åka bil en stund..

Det är som sagt inte alltid helt lätt att få skarpa bilder på en liten buspojke.

Och när Mormor skrattar så blir det ännu roligare att toka sig :-)

Jag gick ut i köket och var beredd med kameran när jag ropade -"Sixten,vill du ha en macka"?
Jäklar anamma vilken fart det blev..Macka är ju så gott.

Stor macka och liten Pojke..

Här berättar han att Oppe är i kooolan=skolan.

Mormors Hjärtegryn.

Inga kommentarer: