torsdag 25 februari 2010

Brudklänning Deluxe Till Mig ?

Jag har drömt flera gånger om ett bröllop (vårt verkar det vara,eftersom det är vi som är huvudpersonerna),och i varje dröm så är det nåt strul med mina kläder..
Men kläderna jag drömde om i natt tog nog priset..
Vi skulle gifta oss och slog på stort och anlitade nån slags bröllopsfirma som garanterade att allt skulle bli perfekt.
Grejen var att dom tog mått på oss innan,och frågade vad vi gillar för stil osv, sen skulle det bli en överraskning för oss när dom kom med kläderna.
Dom verkade ju så seriösa så det skulle bli spännande tyckte vi.
När det var dags så samlades vi i nån lokal,och dom började plocka fram och hjälpa oss.Micke vart skitsnygg,precis som vi tänkt oss.
Å så jag då...
Till mig hade dom valt en kjol som var gjord i underkjolsmaterial i urblekt grön-beige,som slutade mellan fotknölarna o knäna. Och så var det gummiband i midjan,som gjorde att den rynkade sig skitfult.
Till den hade dom valt en marinblå nopprig sån t-shirt med ett fake-lacostemärke på?????
Skorna var blekgula Herrboots i 5 nr för stort.
Fi fan..


Dom sminkade också...Eftersom dom gått nån kurs i Paris så hade dom det allra senaste modet med sig..Jo,tjena.Det skulle vart snyggare att ha smink man somnat med efter en lång kväll..
Men det var illgrön ögonskugga under ögonen,plommonlila rouge och mörklila läppstift..Å håret hade dom stylat i nån "cool" frisyr..



Undrar varför jag drömmer om detta flera gånger,att det bara blir tok av allt?
Jag gissar att det kan vara för jag vet exakt vad jag skulle vilja ha på mig och hur jag skulle se ut,men verklighet o vilja stämmer inte alltid till 100 överens,så man kanske måste kompromissa en del..Men eftersom det är en sån speciell dag i livet så väntar jag hellre än att ta nåt"halvfabrikat".

Om ni går i giftastankar så anlita aldrig en firma som kommer i drömmen ;-)

Inga kommentarer: