måndag 15 februari 2010

Helgen blev ca 2,5 mil...

I helgen har vi varit så nyttiga. Vi har promenerat både i Lördags och Igår.
Vi räknade ut att det har blivit minst 2,5 mils promenad. Vi promenerar ganska fort så det kändes i både ben o rumpa i går kväll :-)
På Lördagen gick vi lite kortare än igår och för en otränad heffaklump som mig så var sista biten innan vi var hemma ingen höjdare..Usch..Men så skönt när det var gjort.
Kameran var med för jag tycker om att ta bilder när vi går på våra utflykter.

Slussen vid Andra Sidan..Vackert.

Samma sluss igen.Fast man inte tror det nu så är det inte länge kvar tills man kan stå här med sommarsolen i nacken och titta när båtarna ska igenom.

Nere vid Simbadet..

Sjön nere vid kyrkan. Och Craboverket som spyr ut svart rök där långt borta.

Simbadet.

En liten Farbror sitter och pimplar.

Västanfors Kyrka.

Hamnkrogen i vintervila nere vid hembygdsgården.Här hade Jag och Micke en av våra första "riktiga" Dejter.Jag var där med mina vänner ( vi satt längst ner mot sjön) och Jag o Micke hade sms,at om att han skulle komma dit.Jag var skitnervös..Sen kom det ett sms där det stod att "Jag sitter här uppe vid baren".Jag kommer aldrig glömma när jag gick upp för att möta honom..Så jävla snygg var han så jag höll på att ramla i sjön.Han är såklart lika snygg fortfarande,och jag skulle nog kunna ramla i sjön för honom igen. Min Älskade..

Tänk att ha en häst och galoppera fram här.Perfekt vintergaloppväg.
Detta är vid andra sidan.Från Slussen mot Hembygdsgården.Jättefin skogsväg.Tror den heter "Linjan"

Visst ser det ut som en fossil? Det är väl en fågel som landat o pysslat med nåt kul gissar jag.Kanske fångat en liten mus?

Under en järnvägsbro fick vi besked att det var Fest på gång,men vi gick inte dit.

En liten damm vid Melingssjön.

Broddar kan vara väldigt bra att ha när det är halkigt ute,mmen dom gör sig nog bäst på skorna :-)

Utsikten när vi promenerar är det inga fel på ;-)

Här har vi Anna Anka och hennes systrar.

Andra Sidan.

Andra sidan och Crab skorstenen borde det vara.

Så skönt att vara ute och speciellt i går när solen värmde så mycket.

Inga kommentarer: