torsdag 11 februari 2010

Torsdag??

Jag hade visst tappat bort en dag,för jag var inne på att det var Onsdag idag.
Det betyder att Älsklingen är ledig imorgon och vi kan sova länge..Fast jag är ju ändå uppe före kråkorna :-)
Virrig,virrig..
Igår fick jag äntligen tag i mannen på miljökontoret.Jag hade fått fel namn och telenummer från början,så det förklarar varför han var så svår att få tag i..
Han tyckte att det inte alls lät bra detta med vårt tak,så han skulle försöka komma så snart som möjligt (när han har ärende hit till vår stad) och har han inget ärende snart så skulle han ordna ett sa han.

Skönt om det snart händer nåt,det som är mindre trevligt är att OM det händer nåt så får vi nog lov att tömma hela vardagsrummet när och om dom ska åtgärda och måla taket..

I natt har jag sovit jättedåligt för jag har frusit så mycket.
Antingen är det iskallt i sovrummet eller skitvarmt,och man kan inte reglera det själv på nåt vis.
Jo,det går väl att öppna balkongdörren när det är varmt,men då vaknar man ändå med isbjörnar under täcker efter några timmar.
Och när det är så där äckligt kallt så hjälper det inte vad man än gör,för det är liksom kallt ända in i skelettet..
Inte undra på man är trött o slut när massa energi går åt till att försöka hålla sig varm.

På Söndag är det alla hjärtans dag och då ska vi gå ut och äta en romantisk middag o ge varann massa dyra presenter o blommor och sånt.Jag kommer säkert få en skitfin diamantring,och jag ska ge Micke en Ursnygg klocka som han vill ha.....Höhöhö..
För visst är det väl det alla hjärtans dag handlar om? Vem som fått/gett den dyraste presenten??
Det är ju bara att gå in i vilken butik som helst nu så ser man ju..Det liksom svämmar över av hjärtan och "Jag älskar dig" överallt.
Visst är vissa saker gulliga,men det är själva "hysterin" jag stör mig på.
Vi älskar varann lika mycket varje dag om året och behöver inte visa det "materiellt",det är mycket mysigare att ge och känna det på "riktigt" :-)

Återkommer kanske senare,för nu tänker jag vila en stund.
Adjö.

1 kommentar:

Melinda sa...

Om jag är ^^ ivrig till tusen =P nu längtar man!! kommer bli så skönt med egen lya =) och som du säger.. ta sitt morgonkaffe ute på sin lilla tomt =P underbart! =P