onsdag 17 mars 2010

★·.·´¯`·.·★ Hej ★·.·´¯`·.·★

Igår vart det en heldag ute.Jag o grannen gick med hundarna länge,och sen vandrade vi runt på stan i alla affärer o kikade,och det är ju rea nästan överallt.

Jag älskar att fynda på rea eller loppisar.Det ger mig mer tillfredsställelse än att köpa dyra märkeskläder/saker.
Jag förstår inte det där med att vissa måste ha ett speciellt märke bara för det är ett märke,när det finns kopior som ser exakt lika ut till mer än halva priset billigare? Vad är grejen liksom? Nu köpte jag inget igår,men la faktiskt undan en tröja som kostar 149 :-,då hinner jag fundera ett par dar till innan jag köper den,och känner jag mig rätt så köper jag den inte..Fast fin var den :-)
Idag blir den nog en liten sväng till vår andra loppis vi har i stan,men först ska jag plocka o greja här.
Det låg en lapp innanför dörren igår från fastighetsskötaren? Målaren?..Vet faktiskt inte vem det är, att imorgon Torsd "behöver dom komma in i vår lägenhet för att utföra vissa målningsarbeten" Jag ringde upp numret som gick till en kille och sa att dom kan inte komma imorgon och börja måla,för det är ju ingen liten fläck,utan det måste skrapas,spacklas o sen målas.Och eftersom jag ska ta helgstädningen idag så vill vi inte ha nån byggarbetsplats här över helgen.
Vi har ju väntat typ 1,5 år på att få det åtgärdat så då kan vi vänta nån dag till.

Det som är ganska dåligt är att efter mannen från miljökontoret var här så har vi inte hört ett ljud från hyresvärden.Utan det dimper ner en lapp i brevlådan från vem-det-nu-är att dom ska in o måla. *Tummen ner*
Ja,ja nog gnällt om detta..

På kvällskvisten fick vi oväntat besök ett par timmar av lilla söta Sixten. Hans Mor jobbade o hans Far skulle på ett möte.
Han är ju helt underbar den lille gossen. Vi ritade hockeyklubbor,mål o puckar för det är hans stora intresse..Han är ju ett LIF-fan,och brukar ha med sin klubba när han åker och tittar på matcher så han kan spela lite i pauserna.Hans Far la upp en så söt film när han spelar i en paus,och jag önskar ni kunde få se den :-)
Sen fick han låna en sån "hemlig" låda som Mormor har,med massa småplock i..Sånt där krafs som liksom bara sparas.Å han plockade o pysslade och grejade med alla saker.Han hittade en nyckelring i lådan med ett kort på Robban,och då sa han "Oppe...kooooolan" alltså att Robert är i skolan.
Som jag sagt förut..Jag vill nypa honom,men jag ska inte..

Eftersom han är så jäkla go o söt så kan jag ju inte låta bli o lyfta o krama honom,och det känns i både rygg o axlar idag..Bara att toksmörja.

Micke visade mig igår ett par övningar man ska göra om man har problem med värk i ryggen.Det är nån på hans jobb som är utbildad massör,som hade visat.
Så jag ska göra en av dom alldelens strax..Risken är att jag slår knut på mig själv o blir liggande tills Micke kommer från jobbet o räddar mig..Hahaha..Det visar sig.

Nu ryggövning och sen städ o plock å senare stan.
Ha en fin dag.


Inga kommentarer: