måndag 15 mars 2010

Egoistiskt?

Det finns en man med en gammal,gammal hund här i närheten.
På sista tiden så har vi inte sett till hunden så mycket och jag har tänkt att kanske han har fått lov att låta den somna in för den var så gammal..
Sist jag såg dom så bar mannen ut hunden från huset..Kanske för den inte orkade gå själv..

Nyss när jag tog ett bloss på balkongen så såg jag mannen...och hunden..Mannen gick före,och hunden haltade på sina stela ben efter och kämpade..Mannen verkade irriterad o fräste -"kom då" till hunden samtidigt som han drog till i kopplet..Hundstackarn försökte verkligen skynda på,och viftade till och med på svansen till Husse,som att den ville säga -"Jag kommer Husse,men det är lite jobbigt för mig nu"

Fy fan vad sånt skär i hjärtat att se.
Utan att vara Veterinär eller hundexpert så ser man ju att hunden har ont,och jag vet att den är gammal för jag frågade en gång.

Om man vet att hunden har ont och knappt orkar gå,varför låter man den inte slippa lida då?
Jag tycker det är otroligt egoistiskt att inte ta bort hunden..För det är väl kanske därför den är kvar,för att husse tycker det är jobbigt att gå igenom allt vad det innebär att låta sin hund somna in.
Jag vet folk som har djur kvar som verkligen lider,bara för dom tycker så jävla synd om sig själv att behöva gå igenom en sån sak.-"Jag klarar det inte..Gud så hemskt,jag kommer grina ihjäl mig"
Ja, man grinar tarmarna ur sig och det sitter i länge,länge..
Det är fruktansvärt,men har man tagit på sig ansvaret att skaffa ett djur,så måste man också ta ansvaret att hjälpa sitt djur när det lider och ingen hjälp finns att få.

"Jag lever i ungefär 15 år.

Ge mig tid att förstå vad du begär av mig.

Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.

Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.

Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen, jag har bara dig.

Tala med mig fast jag inte förstår orden, jag blir glad utav att höra din röst.

Kom i håg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.

Innan du slår mig, kom i håg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka på dig.

När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.

Ta hand om mig när jag blir gammal, kom i håg du blir också gammal.

Var hos mig när jag har det svårt,allt blir bättre bara jag har dig.

Jag älskar dig.

Din hund."

3 kommentarer:

Tobbe | Tävling på bloggen! :) sa...

Hej! Du är nu med och tävlar om Kindlooks for woman! :) Vinnare presenteras i bloggen 19:e kl 22:00

Ha en toppen dag! =) Kram!

Kär-Smycken! sa...

Sv: Visst är dom underbara!

Sköt om dig och ha en härlig dag!

Anonym sa...

Du är klok som en bok sis <3
vilken vacker dikt