måndag 15 mars 2010

•°o.O** Ljuvliga Kaffe **O.o°•

Nu är jag hemma igen,och är inne på min andra stora mugg kaffe.
Jag upptäckte när jag skulle iväg att min plånbok var borta,o jag letade o letade tills jag kom på att den låg i ryggsäcken som Micke har till jobbet..
Å,precis då så piper min granne och frågar om jag vill ha skjuts till affären :-)
Vi åkte förbi vid Mickes jobb och hämtade plånboken,och jag blev kär när jag såg min Älskling..Så jäkla snygg i sina smutsiga arbetskläder..Ja,annars också så klart.
Sen till affären,och när jag skulle hämta kaffe så säger min granne att hon har köpt kaffe o mjölk till oss,för hon visste det var slut..Men hur snällt är inte det då?
Så jag handlade lite annat smått o gott,sen skjutsade hon hem mig.

Igår var vi ute på en lång,lång promenad på ca 1,5 timme i det härliga vädret.
Lilla Hårbollen fick också följa med och hon tyckte det var så kul.
Det har ju inte blivit några ordentliga långpromenader när det varit så kallt,för då fryser hon om dom små tassarna så jag får bära hem henne..Lilla söt.
Igår såg vi dessa små filurer i en slänt..Och dom växer vid riksvägen,bara en liten bit nedanför stället där Jag o Micke träffades första gången..Åh,den gången...Vi pratar jätteofta om just det mötet..Så underbart och så exakt på minuten av vi var där båda två då :-)

Gissar att det är Påskliljor...Säg inget till nån,men jag tänker knycka några o ta hem sen,bara för dom växer vid "vår" plats.

När morsan kommer hoppande med kameran kl 07:00 på morgonen så kan man inte göra annat än att flina..
Robert med sina fina glasögon som Mickes föräldrar köpte till honom.
Robert sa häromdan -"Tänk,dom är inte ens mina "riktiga" Farföräldrar och ändå är dom så snälla mot mig".
Och han har ju helt rätt..Tack igen Berit O Raimo.
Ser så tokigt ut när man skriver o säger "riktiga",men ni förstår vad jag menar.

Jag lovar o svär...Han föddes inte med kepan på,fast ibland undrar man.. :-)

Hahaha...Gulliga unge som är på skojhumör på morgonen.


Nu börjar koffeinet göra sin verkan så jag ska ta itu med disk o plock här.

Jo,just det..Efter vi var ute igår så hade ju Hårbollen fått med sig ca 48 kg grus in som fastnat i pälsen o på tassarna,så innan jag hann ta henne till duschen så rasade en hel del av i hallen,och det har legat där sen igår...Så dammsugaren måste fram..Men idag känns som en bra dag att greja för jag mår bra o är Nykär..hihi..

Ha en fin dag.

Inga kommentarer: