tisdag 30 mars 2010

`*•♥•(★) Sixten (★)•♥•*

Lilla Sötungen var ju här igår,o han är så rar.Han ligger och sover ännu så jag passar på att lägga ut lite bilder som jag tog igår.
Hade kameran med när vi gick på långpromenad och mötte Micke och matade änderna vid kyrkan,men batteriet var helkasst så det vart inga bilder från det.
Han tyckte det var kul när änderna plaskade o kacklade,och när vi gick bort från bron så sa han Tack,tack till dom :-).
Och så tittade vi såklart på bilar,lastbilar o traktorer på vägen.
När han sen såg Micke komma cyklande så ropade han "Kicke" o så skrattade han..Han skrattar o är glad hela tiden.
Vi gick vidare till OKq8 och hämtade paket och sen hemåt igen,så det blev en rejäl promenad.
Medans Micke o Jag fixade maten så plockade o pysslade Sixten med sina lådor som det finns allt möjligt spännande i.
Det blev enkel mat-makaroner o köttbullar,och grönsaker till.Köttbullsbitarna var godast,och ärtorna matade han mig med.
Efter maten så blev Micke så seg så han la sig på soffan o vilade en timma och under tiden satt Jag o Sixten o lekte med hans lådor o grejer.
Vid halv 7 tiden frågade jag om han började bli trött och ville sova,då sa han "nej-inte",men han var nog ganska trött för han hade inte vilat middag.
Jag tog fram pyjamasen o tandborsten,och det var inga som helst protester,och sen värme vi "Lälla" = välling,kramade Micke godnatt. Jag la ner honom och sa godnatt o klappade lite på magen sen gick jag ut från sovrummet. Jag tror han somnade ganska så omgående,för när jag sen gick o kikade så stod vällingflaskan i fotändan o det var hälften kvar.
Han har sovit så gott hela natten förutom kanske en-två minuter när han grinade lite så där i halvsömnen,men det blev bra när jag gick upp o klappade lite på kinden,då tog han sin gosekudde o somnade in igen.

Kära Lilla Unge :-)

Han fick låna en gammal skokartong full med pokerchip,och dom pysslade han med väldigt länge.Vi räknade 1,2,3,4 och Sixten berättade så duktigt vad det var för färg på chipen.

Och att plocka i och ur små bilar i små kartonger är också jättekul.

Nu ska jag smyga o kika på honom där han ligger o snarkar i sin lilla säng..Jag skulle vilja nypa lite,men jag ska inte ;-)
Han kanske vaknar snart,så ska han få gröt,och sen vid 8-9 kommer hans Pappa och hämtar honom för han ska vara på dagis några timmar idag.

3 kommentarer:

Vilda 78 sa...

Hej!!!

Tittar in i din blogg en vända, fast det gör jag ofta bara det att jag är dålig att lämna avtramp hos andra.

Måste tacka dej för att du följer min blogg och för riktigt niceiga kommentarer!!! Dom värmer...

Önskar dej och din familj en underbar dag!

Kram till dej från mej!

Picken sa...

Åh lilla Sixten1 Vilken sötgroda : )

Evelina sa...

Jag vill också ha ett barn jag kan låna i bland haha, i stället för att skaffa egna:P