onsdag 9 juni 2010

Ang Överraskningar...

Personligen gillar jag inte att bli överraskad,fast det är klart det beror ju på hur och vad det handlar om,men jag är ju lite av en "kontrollmänniska" så jag vill gärna veta vad som ska hända så jag har en chans att förbereda mig..Jag kan känna mig rädd,exposed och naken om nån kommer och drar med mig utan att jag har en aning om vad det handlar om.Jag kan faktiskt bli riktigt sur,nästan förbannad..

Ett bra exempel på nåt jag inte skulle uppskatta är möhippa..Fy fan vad töntigt det är tycker jag,både möhippa o svensexa,för det enda det går ut på är att förlöjliga den blivande bruden/brudgummen.Hur kul kan det vara när ens bästa vänner kidnappar en,klär ut en så man ser ut som nåt som djävulen spottat ur sig,ställer upp en på nån allmän plats med en fånig skylt runt halsen där det säljs allt från "sista-chansen-pussar" till trosor o gud vet allt..?

För männen brukar det ofta handla om att dennes bästa vänner gör allt för att få den blivande brudgummen i säng med nån lättfotad brud dom säkert gett en slant till så hon blir nöjd,lättast är ju att supa ner mannen så han inte har en aning om detta, sen ska det knäppas bilder på hela spektaklet och visas för den blivande bruden (som naturligvis tycker det är så kul,för det var ju svensexa) ..Seriöst, ÄR det kul?
Jag hade inte tyckt det vore ett dugg kul att se min blivande man lorta runt med nån bimbo innan vi skulle gifta oss (inte annars heller såklart,hehe).Jag hade heller inte tyckt det vore roligt alls att bli ställd på nåt torg och sälja pussar osv.. Jag skulle skämmas ögonen ur mig och bli skitsur på mina vänner.
En annan variant brukar vara att låta en manlig strippa fjanta sig för den blivande bruden samtidigt som alla kvinnor skriker hysteriskt och tycker han är skitsexig,jag personligen tycker nog en osthyvel är mer upphetsande.
Klart männen också brukar gå på strippklubb eller hyra in en strippa som åmar sig o lapdansar till den blivande brudgummen,och det är nog jätteuppskattat för det är ju svensexa,då är det helt ok..?
Jag kan inte se nåt kul i detta,och jag är säkert skittråkig,men det struntar jag i.

Lika bra jag skriver här ( så inte mina anonyma kommentatorer behöver peka med viktiga fingret och säga att jag har fel) att ALLA möhippor/Svensexor går ju inte ut på att förnedra eller göra bort brud/brudgum,men faktiskt alla jag vet om har varit så.
Visst finns det säkert folk som har bättre fantasi när dom anordnar nåt sånt och hittar på nåt som dom vet skulle uppskattas av både blivande brud och brudgum.

Tja,det var väl det jag hade att kraxa om för tillfället..

Inga kommentarer: