lördag 12 juni 2010

En bra blogg

Gillar ni hundar,eller bara vill läsa en kul blogg så kika in på min Syster Monika,s blogg.
Tänk om folk som skaffar sig Brukshundar (http://sv.wikipedia.org/wiki/Brukshund ) gav hunden hälften av det som hon gör till sin hund,alltså jobb,stimulans,aktivitet osv..Då skulle många hundar vara glada o lyckliga..
Jag beundrar henne..Hon tränar hela tiden med sin vackra Neema.
Det räcker liksom inte med att släppa hunden lös och låta den springa omkring lite,utan den måste få arbeta både med kroppen och knoppen.


Det finns en anledning varför jag inte har en brukshund,för jag vet att jag inte skulle ge den allt den behöver..Ok att alla hundar älskar att arbeta,om det så bara är att göra små,små "jobb",men jag låter Vår lilla Sumpli göra viktiga "uppdrag" lite då och då,och det märks ju hur mycket hon tycker om det.Jobb och belöning.
Jag borde bli bättre på att låta henne arbeta,men det blir ju mest promenader och lek.
Kanske pga att jag inte riktigt vet vad och hur jag ska göra.

Alltid när jag har funderingar som handlar om hundar så ringer jag och rådfrågar min kära syster,för hon kan svara på allt.

Inga kommentarer: