onsdag 16 juni 2010

God Morgon.

Jag har varit så seg i ett par dar.Det blev en mycket trevlig helg,med besök av Kusin Sussie och Hennes Man Peter.Vi har ätit gott,druckit gott (o lite för mycket ),dansat,skrattat och pratat..Blev sena kvällar,men trevliga sådana.
Ser fram emot att ses igen.

Idag är jag också lite seg,men det beror på att vi har två små hårbollar som tycker det är jättemysigt och komma och kurra brevid öronen kl 02:30 på natten och bara måste få gosa just då..Att dom låter som en borrmaskin tänker dom inte på dom små liven.
Dom har ju växt en del,och lärt sig att när nån går till kylen så kan man sitta där och skrika som att man aldrig sett mat,hahaha..Men det drygaste just nu är nog när jag ställer mig o diskar,för då ska det klättras på benen och försöka komma upp på diskbänken,för det kan ju finnas mat där.
Eftersom jag inte vill ha massa sylvassa kattklor i benen,speciellt inte när jag har kjol på mig så brukar jag vara så elak så jag stänker ett par droppar vatten mitt mellan ögonen på dom när dom börjar klättra,och Eddie han har fattat poängen,att klättrar jag där så blir det läskigt. Frallan däremot tittar mest på mig och tror jag är galen..Nåväl,han lär sig nog han också.

På Fredag ska Micke se om han får med sig ett par träskivor från jobbet så vi kan sätta vid balkongdörrarna,så man kan ha öppet ordentligt,för vi vågar inte låta dom gå ut på balkongerna ännu,eftersom det är ett mellanrum mellan balkongolvet och räcket,och fy fan om dom skulle ramla ner där..Rakt i asfalten..Usch..

Fredag ja..Hade tänkt försöka komma iväg denna gång o storhandla mat i Avesta,men det ser ut som det blir Lidl igen..Åh,fy vad trött jag är på den butiken..Samma sortiment exakt hela tiden.När vi handlar där så går vi som radiostyrda zoombies och plockar i exakt samma varor som förra månaden..Å månaden innan,o innan,å..Ja,ni fattar.
Ibland blixtrar dom till och får in nåt annorlunda,men det är oftast godsaker eller liknande,och det är ju inte direkt nåt man fyller frysen med..
Ja,ja..

Och på Fredag är det även premiär på Hamnkrogen. Fast det vet jag inte om det blir nån promenad dit..Hamnkrogen kräver liksom sommarvärme,och just nu är det ju mer som höst i luften.
Och ärligt talat så vet jag inte om jag är så jäkla sugen att gå dit av andra orsaker än sommarvärmen,eller brist på sommarvärmen ska jag väl skriva.
Vi får se hur det blir..

Jag ska leta efter nån sida på nätet som säljer "kattlådehus" till bra pris..Det var bland annat ett sånt vi skulle köpa i Avesta på ÖB,som ligger brevid Willys..Här i stan finns det ju visserligen på djuraffären,men svindyra,så där tänker vi inte köpa nån.
Och sen är jag sån att går jag in i en butik och inte blir trevligt bemött,så brukar jag inte återvända. Jag var in där förra veckan o skulle köpa kattungemat,och när jag frågade om råd (eftersom det finns massa olika sorter),så ser biträdet ut som ett frågetecken,eller mer som att det var jobbigt att det kom in en kund och frågade om råd.
Till slut tog jag en påsjävel ändå,för det fanns ingen sån mat på Coop eller Ica och katterna var skithungriga och hade nästan börjat gnaga av sig sina ben av hunger. (Nästan iaf). Å svindyr var den också..

Undrar om det är nåt speciellt i denna Stad,att det jobbar alldelens för många otrevliga,okunniga biträden i butikerna?
Jag skulle kunna rabbla upp flera,men struntar i det.
Och jag undrar även om detta bidrar till att folk gärna åker till andra städer och handlar?
Och så undrar jag om affärsinnehavarna står o kliar sig i skallen och undrar varför folk väljer att INTE handla på orten?

Det finns butiker i vår Stad som har jättebra biträden/innehavare,som verkligen är "rätt människa på rätt jobb",där jag verkligen känner mig välkommen som kund och till såna butiker återvänder jag mer än gärna.

Kanske är lika bra att tillägga att när jag går in i en butik så är jag alltid positiv och trevlig,och är jag på annat humör så väljer jag att gå en annan dag istället,för det är lika jävligt det,att stå som biträde i butik och få in tjuriga kunder som bara gnäller och är otrevliga utan anledning. Jag har stött på ett fåtal såna,men majoriteten av kunder var alltid skittrevliga o glada.

Nu Frukost,sen Kattlådejakt.

Inga kommentarer: