måndag 12 juli 2010

Help Me Make It Through The Night

Sommaren är verkligen härlig på alla sätt,förutom några störande saker som liksom förstör en del av allt det härliga.
Som till exempel:
Insekter.Speciellt då Getingar och Spindlar..Igår satt en spindeljäkel på mitt ben när vi satt på balkongen i solskenet.Jag skrek och viftade,och hittade den sen på golvet,och jag är ledsen alla djurvänner,men den "råkade" hamna under en blomkruka och sen föll den ner från balkongen.Den gjorde säkert illa sig jättemycket,eller om sanningen ska fram så verkade den död redan innan den föll..Well,life is a bitch,and so am i from time to time.
Getingar är ju nästan värre,för dom är så hysteriska och kan aldrig ta det lugnt och bara flyga förbi,nej dom ska liksom hålla på o störtdyka rakt emot en och råkar man vifta lite fint så blir dom skogstokiga och börjar anfalla.Getingfällan vi hade förra sommaren på balkongen funkade inte,så min lösning är att vara redo med en flaska hårspray!

Äckligt varma sommarnätter. Men det är så vidrigt och jag vet inte vart jag ska ta vägen när det är så där äckligt varmt så man liksom bara ligger o flåsar.Det kändes ju igår att natten skulle bli jobbig,och eftersom vi inte kan ha fönster och balkongdörrar öppna mer än litegrann pga kattungarna så förberedda jag med kylklampar och handdukar som jag la in i frysboxen nån timme innan sängdags. Ja,kylklamparna låg ju där redan,men det hör inte till vanligheterna att vi har handdukar i frysen.
Kylklamparna håller sig kalla nästan hela natten,men dom är inte så bekväma att ligga på,men det är skönt att lägga händer o armar på dom en stund iaf.
Frysta handdukar var så skönt,men dom höll ju bara kylan en liten stund tyvärr.
Jag måste hitta på nån annan uppfinning till ikväll,för det är som sagt olidligt att försöka sova när det blir så varmt.

Tacka vet jag att sova med fönstret lite öppet på vintern och kura ihop sig under duntäcket.

Micke har det bra för när han somnat så sover han trots att sovrummet är som en ångbastu.
Nästa vecka när det ramlar in nya pengar så ska vi kolla på nån slags fläkt som vi kan ha därinne.Till dess så är det bara att bita ihop och försöka härda ut.

Jag vart så glad när jag hörde att det började regna inatt,för då brukar det ju bli lite bättre,men nu var det som att när regnet slog i backen så steg värmen ännu mer upp till oss.Till slut gav jag upp och tvångssomnade..Huvvaligen.



Har nyss ätit frukost och ska ta och plocka och greja här,sen blir det en mycket sval dusch.

Inga kommentarer: