söndag 24 oktober 2010

Så glad jag blev..

Vi har haft besök av Mickes föräldrar för ett tag sen.
Vi bjöd på mat o fika.
Maten blev fläskfilégryta,ris o sallad och till kaffet blev det Jordgubbsmuffins.
Jag är inte så förtjust i att baka,men kolla vad vi köpte..Skitenkelt.Såg på en kompis blogg att hon hade testat dessa,så klart man blev nyfiken.
Nu var det ju ändå Micke som kletade med smeten och det är jag tacksam för.
Har nån fobi för deg o smet och sånt.
Skitsött paket som innehåller allt du behöver till Muffins,till o med formarna.-Ja,du får tillsätta ett ägg,1,5 dl mjölk,1/2 dl olja och lite vatten till glasyren.

Man får köpa sånt här fast man är *host,host* "vuxen"
Enkelt o smidigt.
Resultatet..Goda blev dom.Det var små,små bitar av jordgubbar i smeten.
Små söta hjärtan följde också med.

Och kolla vad jag fick i Födelsedagspresent av Berit o Raimo..Precis såna jag ville ha.
Så fina.
Jag blev skitglad.

Och så fick vi en skärmaskin,ni vet till kött osv,två regncapes till regniga promenader,två stora påsar blåbär som vi ska göra sylt av,och "fyspray" till pälsbollarna.

IdieBritt O Lillbritt skötte sig exemplariskt hela tiden,och det tackar vi för.

En trevlig Söndag helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina lycktor. Micke kan bli bagare ;)
jag behöver hjälp med julbaket. Love you/ Blomstergård