söndag 24 oktober 2010

Usch,usch,usch.........

Igår mös vi på lite här hemma och Micke ställde fram en skål med Vingummin.
Vi åt och efter en stund så började det klia på Hans armar och ansiktet blev uppsvällt o rödflammigt.
Jag fick lite småpanik,för allergiska reaktioner är inte att leka med.Micke var som vanligt lugn,trots att han inte mådde så bra.
Jag tänkte att vi avvakter och ser om det blir värre eller lugnar ner sig innan jag ringer sjukvårdsupplysningen.Han blev jättetrött och ville sova,så han bäddade ner sig,och jag vågade inte somna innan jag var helt säker på att det inte skulle bli värre.
Till slut så sov han gott och jag somnade också.Jag vaknade dock flera ggr och kollade honom och det var lugnt..Men fy fan vad rädd man hinner bli när det händer sånt.
Speciellt allergiska reaktioner OM det skulle sätta sig på andning osv.Nu gick det bra,men från och med nu så kommer inte ett enda vingummi in här mer,och jag tror det är dom röda som är värst,för dom innehåller nåt konstigt "gift"

Nu kommer snart Mickes föräldrar hit på midddag o fika.
Jag lägger upp bilder sen på bakverken som blev så söta.




Inga kommentarer: