tisdag 16 november 2010

Den som söker borde finna

Jag har farit runt och letat som en galning efter min vetekudde som jag tänkte värma och lägga över axlarna.
Letat på platsen där den ska ligga när jag ej använder den,letat i garderober,skåp och lådor..
Hittade inte den nånstans,så jag gav upp.
Man brukar väl ändå veta vart man lägger saker,eller hur?

Men så plötsligt ser jag den! Mitt framför ögonen,och där den låg har jag tittat flera gånger.Jag har till och med "rätat till" den medans jag for omkring och letade.

Vart den låg?

I ett fönster som skydd mot kylan som tränger sig in.Fick inte tag i vaktmästaren ang tätning av fönster,så det ser fortfarande ut som "hej,kom och hjälp mig" i våra fönster.

Men nu ska den värmas och användas till det den är avsedd för. Får lägga nåt annat i fönstret så länge.

Det är ju konstigt att lägenheten är så äckligt kall överallt-förutom i vårt sovrum.Det är vidrigt varmt på nätterna,och i natt hade jag lust att ställa upp balkongdörren därinne,men då hade nog två av pälsbollarna rejvat lös där ute,så jag fortsatte plågas i värmen.
Även Micke som annars är ganska frusen av sig hade kastat sitt täcke i ett hörn av sängen.

Nu vetekudde och frukost.

Inga kommentarer: