onsdag 17 november 2010

Drömmarnas betydelse?

Det sägs ju att det man drömmer är ofta nåt man "bearbetar" när man sover..Självklart när man sover om man inte dagdrömmer vill säga. ...*suck*

Jag var på jakt efter en symaskin och hade tagit mig till självaste Huvudstaden,panikångest på Sthlm,s Central för det var så mycket folk,och jag skulle vidare med en buss ut till nån förort för att hämta symaskinen.

Varför jag ens åkte ensam fattar jag inte..

Jag satt på den där bussen och blev lite orolig för jag hade ingen aning om vart jag skulle hoppa av,men då kom plötsligt Leif GW och satte sig brevid mig och sa att jag fick ta hans GPS.
Jag skrev in adressen och blev lite lugnare tills den säger åt mig att kliva av om exakt 75 meter...???
Jag plingade på stoppknappen och klev av. Bussen åkte vidare och där stod jag på Essingeleden eller vad det nu var,och kände hur underläppen började darra.

Plötsligt står jag i en spelhall och drar i en maskin och får en megastor Jackpott,och Aftonbladet kommer dit och fotograferar och gratulerar mig,men jag är mest orolig över den där jäkla symaskinen,och hur jag ska hitta till den.

Som att jag inte kunde ta taxi hem och köpa hundra nya symaskiner efter jag vann Jackpotten.

Till slut står jag i en sunkig lägenhet och talar med en väldigt gammal man i trasiga kläder,och han tar fram symaskinen,som är nedplockad i delar och han säger att några delar fattas,men man kanske kan ordna reservdelar till den.
Jag är skitglad när jag går därifrån med en kartong med symaskinsdelar under ena armen och en gps i den andra.

Sen minns jag inte hur drömmen slutade,men jag undrar ju såklart vad denna dröm vill säga mig? Hahaha

Inga kommentarer: