torsdag 18 november 2010

Snygga Modeller från Skultuna.

Ni som läser min blogg vet att det finns egentligen ingen "röd tråd" i den,utan jag skriver om allt möjligt.Jag trodde väl aldrig själv att jag skulle blogga om modelljärnvägar och byggnader,men jag kan inte låta bli.
Jag satt i morse och letade på nätet efter en bild på Västanfors,och hamnade på en sida om modeller på bland annat stationsbyggnader.
Jag hittade dessa bilder och blev så fascinerad av dom så jag mailade till Olle Frykmo som gjort dessa och frågade om jag fick låna bilderna.
Och det fick jag.
Det är ju helt otroligt vilket pyssel,och att få det så bra.

Detta är Stationen i Västanfors

Och detta mina vänner är en modell av Stationen i Västanfors.

Här har vi Centralkiosken som alla Fagerstabor känner till.

Och här är en modell av den.

Cykelparkeringen bakom stationen.

Och en modell av Cykelparkeringen.

Är det inte helt otroligt bra gjort så säg?
Jag fick kolla flera gånger innan jag skrev text till bilderna för jag blev osäker vilka som var Original och vilka som var Modell
Jag blev fast på hans sida en lång stund,och vill ni kika mer så gå in här

Erkänn att rubriken gjorde er nyfikna?

1 kommentar:

☆ ☆ ☆ ♥ Mellie ♥ ☆ ☆ ☆ sa...

sv, Hihi naaw TACKAR =D kan inte bli mer lycklig =D Danne växer i mina ögon för varje dag som går :) KRAM!