måndag 15 november 2010

Vad rör sig i skallen på såna människor?

Har suttit och läst om det senaste mordet i Skara.Ingen har väl missat det antar jag?

Jag har alltid varit "intresserad" av att läsa om brott av olika slag.Inte så mycket om själva brottet-som i detta fall,ett mycket rått mord,utan mer om Gm=Gärningsmannen.

Jag har skrivit om det förut,och jag undrar VAD som kan få en människa att begå såna handlingar?
Det går väl inte bara att skylla på höga trösklar som barn och betong i sandlådan?
Eller?

Och just i detta fall så var det ju tydligen inte första (men tyvärr sista) gången han gav sig på kvinnan.
Att kvinnan stannade kvar i ett sånt destruktivt förhållande kan ju diskuteras,men det tänker jag inte göra nu.

På FB kan man läsa om att han hade inget motiv,och att folk skriver -"hade hon varit det så hade man ju fattat varför han gjorde så"
Så betyder det att det är helt ok att mörda och stympa sina sambos,fruar,män,flickvänner och pojkvänner om dom varit otrogna?
Skulle inte bli mycket folk kvar i världen då..

Som sagt,jag undrar vad som rör sig i skallen på människor som kan utöva såna handlingar.
Jag borde inte ha börjat skriva om detta nu för jag kan fortsätta länge till,men nu ska jag iväg snart så jag avslutar här.


Hemskt är det.

Inga kommentarer: