torsdag 9 december 2010

Jag har tappat bort en sak..

Jag trodde verkligen jag skulle kunna hålla i den och inte slarva bort den,men tydligen höll jag inte tillräckligt hårt.

Jag vet inte,om den kanske ligger och skrotar i nåt hörn och bara väntar på att bli upptäckt,jag har inte letat så noga.
Jag skulle vilja vara som dom flesta och ha stenkoll på den,men det är lite svårt.

Just idag känns det som den gärna kan få vara försvunnen och kanske,eventuellt hittas nästa år vid denna tid..

Vad det är jag har tappat?

Julstämningen...Eller tappat o tappat,jag har sålt den på E-bay..



Det verkar vara så att inför Julen så verkar dom flesta tro att Jorden kommer gå under på Juldan,så därför är det lika bra att handla hem så mycket mat så över hälften sen få kastas,och man ska äta så man sprängs i småbitar och det ska glittra och glimma i varenda vrå så man får "svetsblänk" i ögonen.Man ska helst börja Julstäda redan i september,för det är ju ingen vanlig städning,utan JULSTÄDNINGEN,för tydligen så ändrar dammråttorna karaktär i Juletider och blir annorlunda på nåt vis.


Helst ska man också handla helt nya garderober till hela familjen,som används på Julafton men aldrig mer,för man måste vara extra fin när man sprängs av all mat,godis,kaffebröd,glögg och nötter.


Man ska gå omkring med ett larvigt Julflin och vara extra lycklig och gärna ge bort nån sned julgrupp eller en chokladask till nån man inte ens pratar med under övriga tiden på året,för det är ju trots allt Jul,och på Julen blir alla så vänliga.

Och sen detta med Julklappar.Jag tänker inte skriva nåt om det för det vet väl alla redan,att det är nästan det viktigaste av allt. Dyrast och flest vinner.

Jag vet inte hur jag ska göra för att Älska Julen,för det är väl det man ska? Man ska väl längta till denna högtid på året och verkligen se fram emot all denna hysteri som Julen faktiskt är?

Det är skitsvårt detta med Jul tycker jag.Jag är väl på nåt vis lika påverkad som dom flesta och skulle vilja tycka om och se fram emot den,och det gör jag faktiskt.Direkt när Jul och Nyår är över så tänker jag varenda år att nästa Jul ska bli annorlunda med massa bakning,matlagning,pynt och klappar,men ju närmre julen jag kommer desto mer avtar den känslan och jag längtar till Julaftonskväll när jag lägger ner huvudet på kudden och somnar med tanken att äntligen är den över.


Jag minns en Jul för länge sen.Jag var kanske 6-7 år och Jag,min ena Syster och Mamma gick ner till Mormor och Morfar för att fira Jul.Massa släktingar var där och Mormor hade lagat så mycket mat,och det fanns godis,frukt,nötter och julmust i massor.För att inte tala om alla Julklappar.
Men det är varken maten,godiset eller klapparna jag minns bäst,utan det är när Mamma,Jag o Syrran går hemåt i natten.Det var jättekallt och knarrade under skorna,och snön glittrade så fint,nästan overkligt av skenet från lyktor och lampor.

Mamma pekade upp mot himlen och sa-"Titta vad vackert".Det lät konstigt i luften och himlen såg allt annat än vanlig ut.Jag tyckte det var lite otäckt,så Mamma tog min hand.

Det är just det jag minns av den Julaftonen när Mamma,Jag o Syrran går hemåt i natten och ser ett otroligt vackert Norrsken,och Mamma höll mig i handen hela vägen hem.


2 kommentarer:

Jannica sa...

Julen är fin. dock ser jag inte fram emot den alls. :/ Jag skulle med vilja se norrsken, de verkar så vackert. min mamma gick bort 2008, men det känns som igår.

ketto sa...

<3