fredag 17 december 2010

Jo,just ja..

Jag ska berätta om hur det där shampoo och balsamet var som jag köpte,som många säger är så superbra,och så ska jag berätta hur det där "ortopediska ryggbältet" fungerat.

Schampoot var bra dom första dagarna.Håret kändes verkligen jätterent.Men sen..Jag har fått världens klåda i skallen,och rivit så det blivit små sår..Så det köper jag inte mer.

Balsamet funkade också bra första gångerna och håret blev lättkammat och lite glansigt faktiskt..Men sen funkar det som vilket b-balsam som helst-dvs inte alls. Köper inte det heller nå mer.
Undrar vad som händer? Första dagarna är det så bra,sen vette tusan,för det är som att håret och produkterna hamnar i nån svårlöst konflikt..Jag blir galen!

Tråkigt att prova 3245 olika sorter innan nåt funkar.

Ryggbältet då?
Jag var ganska skeptisk,och blängde på det ett par dar innan jag testade.
Man tar ur ett slags "element" som man antingen kyler i frysen eller värmer i micron/varmvatten och sen spänner man på sig det.
Jag testade utan att varken värma eller kyla det.Jag var mest orolig att jag inte skulle få runt det,men det gick.
Nu är det ju så att detta bälte har man på nedre delen av ryggen och min värk sitter i övre delen men jag testade ändå.
Förutom att jag fick en schysst midja ( som jag inte sett på år o dar) så var det jätteskönt att ha på det.Det enda som var lite bökigt var att böja sig för det är ganska brett och sitter ganska hårt.
Jag kommer att behålla det och använda med både kyla och värme,för om inte annat så rätar man ut ryggen ordentligt och det måste ju vara bra.
Jag hade det en dag när vi vilade middag,och sen är vi steg upp så sa Micke att jag hade snarkat värre än en stor karl,så jag sov antagligen riktigt gott.

Nu ska jag spänna på mig skidor eller snöskor och vandra över nejderna,ner mot ljuset i staden och stå likt flickan med svavelstickorna och titta på alla fina saker i skyltfönstrena tills Micke kommer o räddar mig och ger mig varm glögg.

Nja,så illa är det nog inte men mössa tänker jag dra på mig idag.

Hej hopp.

Inga kommentarer: