tisdag 28 december 2010

Mat igen.

Eftersom jag är så jäkla boring just nu så har jag inget att skriva om..Eller egentligen har jag massor att skriva om,men det kan jag inte göra i den här bloggen.

Nåväl,jag slänger upp en bild på en god maträtt som vi åt igår istället.

Vi fick en liknande maträtt när vi hälsade på Kusin med Familj och det var så gott,så den här sortens pastarätt kallar vi för "Kerran-Pasta".. Kerran är smeknamn på min Kusins Sambo.
Fast som alltid när man blir bjuden på nåt och sen gör samma själv så smakar ju inte sin egen alls lika gott,och sen kan vi ju inte låta bli att exprimentera med nästan all mat vi gör. Fast det är ganska kul.
Ibland blir det jättebra och ibland mindre bra,men då vet man.

Hittade färsk pasta med citronsmak och den var jättegod,så där fräsch smak av citron,och jag tror den skulle passa jättebra till nån god fisk också.

Citronpasta
Kräftstjärtar
Purjo
Paprika
Tomater
Färska Champinjoner
Ruccola
Pastasås med smak av 4 ostar
Salt o peppar

Stekte champinjoner,purjo och paprika
Värmde pastasåsen och la i "steket" kokade pastan och precis innan den var klar så
la vi i tomater,ruccola och kräftstjärtar i pastasåsen.
Blanda ihop allt i en skål och ät!
Från tallrikar såklart,inte direkt ur skålen.


Adjö!

Inga kommentarer: