måndag 20 december 2010

Snö,snö,snö..

Oj,vad det har snöat i helgen,och håller på ännu.Men det är ganska mysigt på nåt vis.Ska det ändå vara vinter så kan det vara rejält.

Usch ja,igår orkade vi inte ta oss ner på stan och handla så vi beställde hem varsin kebabtallrik,och visst är det ju gott,men usch så äckligt mätt man blir av sån mat.
Tur det blir ganska sällan man äter sån mat för man sprängs ju känns det som.

För en stund sen så kom jag och gick i hallen bort mot badrummet,och det finns liksom hörn och ställen där katter kan ligga och lura-(vår lägenhet är två stycken som är ihopslagna) så den är lite annorlunda i hallen än en vanlig med typ bara en rak hall.
Hur som helst så kom jag o gick helt lugnt och bakom ett hörn höll Idie på med nåt bus och han blev så överraskad när jag kom så han flög rakt upp i luften säkert 1,5 meter,med ögon stora som pizzatallrikar och en svans som blev stor som en julgran.
Jag bröt ihop och gapskrattade för han såg verkligen helknasig ut. O när han landade så satt han som i chock o bara stirrade..Jag frågade vad han höll på med,men fick av naturliga skäl inget svar.
Jo,visst att man inte direkt är till sin fördel när man är ganska nyvaken och håret står åt alla håll,men han behöver ju inte överdriva.

Och den där LillBritt har börjat med nån ny grej.Varje natt kommer han kutande som han hade eld i baken och landar antingen på Mig eller på Micke och så börjar han trampa så där som katter gör när dom "myser",fast det är bara det att LillBritt har nog inte riktigt kommit på rätt teknik,för det är mer som nån slags Steppdans,eller lite som Riverdance när han håller på..

Nu ska jag ta itu med disken som ligger kvar sen igår.Det är inte mycket alls eftersom vi åt hämtmat,men det är lika bra att ta den nu.

För övrigt så har vi haft en myshelg med massa skratt och gos,och Jag verkligen älskar att höra när Micke gapskrattar..Jag blir alldeles galet varm i hjärtat när han gör det. Min fina.

Inga kommentarer: