söndag 2 januari 2011

A New Beginning..



Sådär ja..Nu är Jul & Nyår över och det känns bra.

Som sagt,detta nya år innebär stora förändringar och den största är ju att Jag och Micke ska gifta oss.Jag har inte skrivit så mycket om det på sista tiden och det beror kanske på att det verkligen börjar närma sig och jag skulle ljuga om jag sa att nervositeten inte kommer mer och mer..Jag vet inte vad jag är nervös för egentligen för det är ju bara en underbar grej,men ändå..Och lite nervös ska man väl vara inför en så stor händelse?

Och så åker vi ju på en "kärlekssemester" i Maj och det ska bli så skönt och spännande.
Vi ska gå och strosa runt,äta gott,sola och bada..Åh,vad härligt.

Och så kommer en till stor sak hända en bit in på detta nya år,men det berättar jag om sen.

Nyårslöften då?
Jag frågade Micke där vid 12-slaget om han hade några löften,då sa han säg du först.
Och jag sa att det enda jag vet bestämt är att jag ska fortsätta älska dig som tidigare om inte mer,då säger han-Men shit..
Jaha undrade jag,vad nu då?
Men då berättade han att det var precis det han hade tänkt säga också.
Älsklingen min..

Folk tycker kanske vi är konstiga som aldrig vill vara ifrån varann mer än nödvändigt,och någon sa till mig för nåt tag sen-Men,häng med ut nu Catta med oss tjejer och festa.Det är inte bra att ni aldrig går ut på olika håll..
Då undrar jag varför är inte det bra? Om vi trivs så bra med varann och vill umgås så mycket vi kan,är det fel då?
Det var samma person som sa tidigare när vi hade planerat in en kryssning,Jag och Micke och Hon och nån Random kille,att när vi sen kommer på båten så placerar vi killarna vid varsin spelautomat och sen går du och jag runt på båten och har kul själva...
Behöver jag säga att vi inte åkte med på nån kryssning?
Nää,folk får väl fortsätta tycka vi är tråkiga och konstiga,men grejen är att livet är för kort för att slösas bort på ytliga saker som inte ger en nånting.

Idag ska vi ner och handla en sväng och ta med massa pant som vi har samlat på oss..ett tag brukade jag ta med direkt när vi hade burkar o flaskor,och sen spara dom där pantlapparna och använda dom när man hade fått ihop ett gäng.Men nu har vi massor sen länge tillbaks och det är lika bra att ta tag i det!
Det är ju bra att man nu kan stoppa i såna burkar och flaskor som inte ger pant,men maskinen tar hand om dom också.Fiffigt!
Förut tyckte jag det var så pinsamt att panta,men nu bryr jag mig inte..Micke tyckte nog det var ännu mer pinsamt,men inte nu nåt mer..Varför skulle man egentligen bry sig?
Om nån har problem med det,så är det deras problem.

Igår åt vi en så god rostbiff som vi gjorde i ugnen på svag värme och lång tid,tror det hette Fransk stekning.Supergod och mör blev den,och till den åt vi ris och en god sås.

Nyårsmiddagen blev rostade rotfrukter i ugnen,biff och beasås med sparris o räkor.Å en vanlig toast skagen till förrätt.

Idag vet jag inte ännu vad vi ska hitta på,men runt i skallen far lite olika maträtter och jag blir lite yr..
Palt
Korv stroganoff
Kycklingfilé och nån ädelostsås
Kålpudding
Köttfärssås
Nån slags fiskrätt
Just för tillfället så står Palten högst,men vi får se vad det blir.

Nu ska jag sätta på nytt kaffe för jag känner på mig att Min Kärlek strax kommer att vakna.

Inga kommentarer: