torsdag 24 februari 2011

Lokalen

Lokalen som vi hyrde till Bröllopet är ju vid Hembygdsgården,och det är sån gammaldags miljö.Just "vår" lokal kallas "Logen",och den är lite lustigt inredd.



Precis utanför står en jättegammal spark,och vem vet om det är nå gamla "andar" som är ute och rejsar med den på nätterna..


Inne i lokalen så finns det figurer här o där..Här är en "piga" i nattsärk som kikar ner från taket.


Ett gäng höns sitter i sitt rede på en vägg..För övrigt så var det ganska många "yra" höns där i Lördags..-Tjo,vad det var livat i holken i Lördags".

Efter en vägg har dom satt dit ett gammalt fönster och en dörr,och frågan är vem är detta?
Hon ser bra läskig ut iaf,och ungen skulle platsa i nån skräckis med elaka barn..


En gapande rabiesråtta..


Utanför Elaka Tantens fönster står det en cykel..Jag var lite rädd att nån skulle börja cykla omkring med den på nattkröken,men den stod kvar så fint hela kvällen.


Livat i Folkets Park..


Elaka Tantens katt som smiter iväg..


Utanför Elaka Tantens dörr..Ungens skor och en korg med äpplen.


Jag glömde ta bild på ett utedass som fanns där.Över "sk*thålet" satt en plexiglasskiva och så lyste det nere i hålet,och jag var ju tvungen att kolla varför..Och där låg en stor hög med bajs,full med flugor och sånt som brukar ligga nere i ett utedass.

Jag började fundera på VEM som pysslat till den högen med bajs,och vilket material som använts. Vad tänkte människan på när den byggde en bajshög?
Visst finns det massa skitjobb,men detta måste ju vara DET ultimata skitjobbet,att bygga bajshögar?
Undrar om det finns en marknad för det? Det mesta går ju att sälja via nätet så man kanske skulle starta en nätshop och börja bygga skithögar.
Det borde ju gå att få nå startbidrag för att bygga upp sin verksamhet,och så kunde man ha massa hyllor hemma i sitt "kontorsrum" med högar i olika storlekar.Vissa med flugor och andra utan.
Kanske detta skulle bli en succé?
"Catarinas Artificiella Skithögar"

Someone is loosing it...

Ok,nu är jag ganska säker på att nån av mina Syrror kommer att säga att jag redan varit i den branschen och det är faktiskt sant.
Om det kan jag berätta i ett annat inlägg..

Som att nån i min Släkt är särskilt klok då..Va,va,va??

Inga kommentarer: