onsdag 30 mars 2011

Hemligt språk?

Jag tror många använder ord som dom hittat på,eller helt fel ord till vissa saker,eller?
Vi gör det i alla fall. I morse när jag gick hemåt med hunden efter vår vanliga följa-med-husse-promenad började jag fundera lite på det där.

Ibland är det kanske tur att folk inte hör allt man säger..


Älskling,glöm inte "Grodvattenkostymen"..
"Grodvattenkostym"= Tillbringare som vi brukar ha isvatten i på sängbordet på nätterna.
Namnet kom av att nån gång hade nån av oss glömt ta med nytt isvatten när vi la oss,och det smakade så där gammalt o äckligt..Som grodvatten..

Men,va fan? "Ven" du?
"Ven"= Fis,prutt,brakskit som stinker..Dyker oftast upp när man lagt sig på kvällen samtidigt som den som "ven" fnittrar hysteriskt o fladdrar med täcket. Just "ven" kommer väl av typ "vinden ven" eller nåt sånt..

Vart är mina "Bögbyxor"? Eller Åh,vad jag känner mig "bög" idag.
Detta har inget med homosexuella att göra alls.Det är ju inte så direkt att när man sätter på sig sina "bögbyxor",eller känner sig "bög" så transformeras man automatiskt till en bög.
Det betyder helt enkelt att man har en sån där trökdag,och vill glida runt i ett par fula mjukisbyxor.
Jag tror det var min Lillesyster som sa detta första gången,för hundra år sen,och sen har väl halva släkten tagit efter.
Bäst att tillägga att ingen av oss har nåt emot bögar alls,och tycker inte dom har fula byxor,osv,osv..

Shit!-Bara inte "Floden" kommer när vi ska till Turkiet,eller när vi ska göra nåt annat speciellt.
Det är inte så av vi(Jag) fruktar en Tsunami,eller så utan helt enkelt min helvetesmens är som en jäkla flod dom första dagarna,vilket innebär att jag just då är skapligt förbannad,utmattad och endast kan röra mig korta sträckor.

Innan en hundpromenad säger nån av oss-sätt på hunden "klänningen".
"Klänning" i detta fall är inte nån promenadklänning som vi sätter på djuret för hon ska va fin på promenaden,utan helt enkelt hennes sele.
Jag tror det kom när jag just hade köpt selen och skulle prova den första gången på henne,och hon blev så där stolt och tuff,då larvade jag mig och sa typ,nä,men vilken fin klänning du fått..

Lika när vi är ute med hunden och hon är så där trög på att göra nr2 och man själv kanske är trött och vill in,då säger man kan du "Pääseklumps" nu då,vilket helt enkelt betyder kan du sätta dig o skita! Vilket hon då gör.

"Ergo" och "servetten",det är våra kuddar. Min är en ergonomisk historia som jag köpte nån gång för skitdyra slantar,typ sån tempurhistoria.Mickes är en vanlig kudde som är så platt som en servett.
Jag älskar Ergo,o han älskar Servetten,fast ibland måste vi byta kuddar över en natt,om vi exempelvis slagit vad om nåt och förlorat.

När jag tänker efter har vi massa namn på saker,som dom inte alls heter på riktigt..

Nu frukost.Varm choklad o macka med ost

Inga kommentarer: