onsdag 16 mars 2011

Snart så kommer det.

Jag ringde Skattemyndigheten igår för att höra hur det går med mitt byte av Efternamn,och efter att jag hade suttit i telefonkö i en evighet så kom jag till slut fram.
Kvinnan jag fick prata med svarade med en sån där snäsig ton och jag hade lust att fråga om hon hade pms eller nåt,men jag höll mig till ämnet-Dvs Efternamn.
Efter att hon gjort ett långt utlägg att det kan ju dröja ett bra tag beroende på när och OM vår vigselförättare ens skickat in handlingarna..
Jag svarade med min hövligaste röst att dom är postade direkt efter vigseln,så ni borde ha fått dom för nån vecka sen.
Hörde en suck,och sen bad hon om mitt personnummer för att kolla. Ja,jooo dom har kommit och det är en pågående handläggning av detta,så du borde ha besked i slutet av veckan annars får du ringa tillbaks.
Ja,men absolut att jag gör om jag inte hört nåt till dess.
Tack och ha en trevlig dag!

Så,det är på gång i alla fall,så då ska vi fixa nya pass så snart det är klart.
Kan vara skönt att ha det fixat i tid.

Och så har vi kollat runt lite på resväskor,och när jag såg denna så smälte mitt hjärta lite grann,men bara för en kort stund för trots att den är snygg så ser den ganska ohållbar ut.
Vi har kollat på såna här hårda väskor,och det finns i alla färger,prisklasser och storlekar.
Nu reser ju inte vi så ofta så även fast det vore skitkul med en riktigt snygg färg och modell så tänker vi köpa nåt sånt set med två likadana till ett bra pris..Lite larvigt att betala massa pengar för nåt man använder nån enstaka gång.
Tur man inte är en sån "modeslav" som måste ha märkesgrejer "bara för att"...


Hittade även denna när vi kollade runt på väskor,och jag tycker den är riktigt snygg.
En hållare till Bag in Box vin..Men lika här..Den kostar 995 kr..Vi skulle aldrig betala så mycket för nån pryl bara för att den kommer från nåt visst ställe..Inte ens om vi hade snuskigt mycket pengar över..

3 kommentarer:

Evelina sa...

Jag älskar den där vinbehållaren! Men dock onödigt dyr...

Tips! Vi köpte varsin resväska på rusta inför våran resa.. Emils var nog 65 cm o kostade ca 200 o min var 75 o kostade ca 250 om jag inte minns fel.. Det fanns massa olika storlekar på dom...

Evelina sa...

Hade fel på priset det var 250 för 65 cm o 299 för 75 cm!:)

http://www.rusta.se/resvaska_75_cm_p68101096.html

Catta sa...

Ja,vi ska kolla på Rusta om vi har vägarna förbi.Känns onödigt att kasta ut massor med pengar på väska när det finns så mycket annat kul man kan köpa :)