lördag 23 april 2011

Skojigt i Skultuna.

Om man bortser från att överskriften låter som titeln på nån suspekt film,så tänkte jag berätta lite om vårt senaste Skultunabesök.
Jag o Micke tog tåget dit,och blev hämtade på stationen i Västerås av Kenneth o Kristoffer i denna skönhet.
Det var lite coolt att åka nercabbat genom stan..Var ju ett tag sen sist..Närmare bestämt 19 Februari.

Vi satt o pratade och läskade oss med kalla drycker,och så hälsade vi såklart på två små mjuka sötnosar-Tindra och Lisa,som är ett par marsvin.Jag ska gå igenom bilderna som togs under kvällen ( ca 140 st) och lägga ut sen,för där finns dom med.Måste dock censurera och kanske radera en del..Haha
Senare kom Kusin Sussie och hennes Peter,Kusin Pia och hennes Kennet och Kusin Linda,hennes son och hans flickvän(som för övrigt sa en så rolig grej så vi skrattade så vi höll på att brejka together).Micke, en arbetskamrat till Kenneth & Kristoffer kom oxå förbi,en trevlig kille.
Många skratt blev det under kvällen,och det var så roligt att träffa "nya" kusiner,och alla andra också såklart.
Och som alltid när man besöker Kenneth och hans familj,så bjöds det på mycket god mat.
Jag fick bara med förrätten på bild,vilket inte är så bara.
Kolla,visst ser det gott ut?
Tro mig..Det var gott.


Efter förrätt,varmrätt,efterrätt o kaffe så satt vi "tjejer" ute i trädgården och fnittrade,och "killarna" samlades vid bar,biljardbord OCH wii-konsollen..Jag kikade in och såg min Micke stå o hoppa och flaxa och tänkte att nu har han fått nåt bryt..Men det var inte så farligt.Det var Han o Kusin Kenneth som tog en duell i wii-just dance..Ah,fy fasen så kul spel.
I morse när vi vaknade så jämrade sig Micke och har träningsvärk i exakt hela kroppen..Fatta vilken bra och kul träning.
Så fort vi kan så ska vi absolut köpa oss ett sånt,sen ska det dansas och hoppas här också.

Wii-bowling är också så roligt..Man känner dan efter att man bowlat..

När Sussie o Peter kom så hade dom med sig ett megapåskägg till mig o Micke som en bröllopspresent..Kolla så stort det var.


Och det innehöll massa bra att ha saker till vår resa,godis och en söt bok med barns tankar om kärlek,som t.ex:
"Att fria betyder att man vill vara tillsammans med någon nästan jämt"/Peter 8 år


En mycket trevlig kväll,med många skratt,någon tår och en allmänt glad känsla i hjärtat.
En sak som jag tyckte var så kul var att Kusin Pia,s man berättade om möten med Pappa..Å där kom många gapskratt kan jag lova.
Och att Kristoffer höll på att garva sig av stolen när Jag berättade att brorsan gjort små skidor till en fågel en gång-På sant..Hahaha
Tack alla..Nästa gång hoppas vi att många fler Kusiner kan komma,men då kanske vi får hyra nåt hotell eller så.

Nu ska jag kika igenom mappen med bilder som togs.

Inga kommentarer: