fredag 17 juni 2011

Stackars Liten..

Men då..Jag gick o skulle ta ett bloss på ballen,och då ser jag en stackars liten skata som hoppar fram så konstigt.
Den verkar ha brutit sitt lilla ben..Usch vad det skär i hjärtat att se sånt..


När jag var liten så försökte jag rädda alla små djur som var skadade,ja även dom som inte var skadade kom jag på nu.

Jag var ofta hos Mormor och Morfar och dom hade en stor gård och en liten skog precis ovanför gården,och där for jag o letade skadade djur,ja och även små möss osv som inte var skadade,men jag hade nån liten dröm om att tämja dom och lära dom små konster..Haha

Jag upprättade små fältsjukhus och pysslade om dom små liven..Oftast dog dom ju tyvärr,men då höll jag fina begravningar för dom och gjorde deras små gravar så fina med blommor och stenar.Å jag bölade lika hysteriskt på varje begravning..Det blev ju ett antal kan jag säga.

Jag tvingade även med Mormor o Morfar på några begravningar,och så stod vi där och sörjde.
(Jag vet ju inte om dom verkligen sörjde,men dom såg ganska ledsna ut minns jag.Om det var över dom små djuren eller för dom kanske inte hade riktigt tid och lust att närvara på massa begravningar låter jag vara osagt)

Vore skoj att besöka den lilla skogen och se om det syns nåt spår av min egna djurkyrkogård..Hahaha,så makabert egentligen.

En gång fångade jag till o med en orm och hade den i en trälåda med hör nu här..hönsnät som lock..Naturligtvis så rymde den ju genom hönsnätet,och jag var jätteledsen över det.
Hur fasen vågade jag hålla på med en orm undrar jag nu?


Sen minns jag att jag även gjorde små radioapparater.
Man tar en tom tändsticksask,den stora modellen,sen fångar man humlor och har i asken och så kan man måla dit små knappar och montera en liten antenn,sen går man med asken mot örat och lyssnar på "musiken" som dom stackars humlorna gör när dom förmodligen i dödsångest försöker fly.
Fast jag släppte alltid ut dom när dom började bli lite trötta och inte orkade spela mer.Dom kvicknade snabbt till i friska luften och flög iväg,och jag fångade nya.



4 kommentarer:

☆ Hemmafru & Gravid v26 ☆ sa...

Men :( Man vill ju så gärna hjälpa den.. stackare!

Catta sa...

Ja,verkligen..
<3

Simzalaboom sa...

Så du röker på ballen? Själv brukar jag låtsas att ballen är en cigarr... typ, klipper av toppen och tänder eld på den...

Catta sa...

Hahaha..Ja,alltså,man kan säga som så att jag röker PÅ!!
Alltså jag tar mig en balle..Inte en holk,eller joint,utan helt enkelt så röker jag PÅ en balle!

Men shit..Jag tror jag måste lägga in mig på Balle-ford-kliniken en stund. :))