lördag 13 augusti 2011

Världen är så liten, så liten....

I alla fall i min dröm jag hade i natt.

Jag och Micke skulle åka till varmare breddgrader och när vi landat och tagit transferbussen en bra bit till hotellet vi skulle bo på så var hela hotellet fullt av folk från Fagersta... ??

Det kändes väl si så där. Vart vi än gick och vad vi än gjorde så mötte vi Fagerstafolk som ville umgås.
Inget fel på folk härifrån, men tjusningen med att åka iväg är väl lite för att få ett avbrott i vardagen och bara mysa på själva, eller?
Nåväl, det var ju bara en dröm..
Jag hade tänkt ha sovmorgon idag, och det gick som vanligt.. Strax före sju var jag ute med hunden och nu sitter jag med min kaffemugg. Det gör inget, för det är ändå ganska mysigt att sitta och filosofera i sin ensamhet.. ( vilket jag gör ungefär varje dag ändå, så jag är van ).

Våra planer för dagen är inte många alls.. Kanhända det blir en cykeltur, eller inte.. Vi får se.
Jag ska hjälpa lillesyrran med en grej till Deras Bröllop nästa helg, så jag ska kolla upp lite saker inför det. Det är en grej som jag inte tycker är så jättekul att greja med, men för min LillSis så gör jag naturligtvis det, med glädje faktiskt.

Micke vaknade till när jag gick upp, och vi mös lite sen bad han mig väcka honom vid 10 igen, och Robban har inte varit hemma på hela natten.. Jäkla unge som är ute och ränner och säkerligen vandaliserar och gör djävulskap..
Nä, jag skämtar.. Han är på Lan i skolan. Lustigt att ungarna hänger i skolan på sommarlovet. Det är bra att dom fixar saker för ungarna. Denna/detta ? Lan ska hålla på hela helgen, så vi kommer förmodligen inte se mycket av Robban, mer än när han kommer hem och äter, eller somnar stående..

Nästa vecka ska han åka med skolan till Gröna Lund, och sen är det inte många dar kvar innan han börjar skolan igen. Min lilla skruttunge ska upp i andra ring..Jisses.


Nu ska jag fylla på min kaffemugg och läsa lite nyheter..Vi brukar på skämt säga när vi stiger upp på mornarna-"bäst att kolla nyheterna, så inte världen har gått under medan vi sov"
Så det ska jag kolla upp nu.


Men före det ska jag gå och nosa lite på min Kärlek.





Inga kommentarer: