fredag 26 augusti 2011

Vilken Kille..

Smög in på dagis strax före tolv idag, och anledningen att jag smög är för att dom äter just vid den tiden och jag ville inte störa honom då.

När han ätit klart och dukat undan sina grejer så kom han och sken som en liten sol och gav mig en jättekram.

Vi gick neråt stan för jag skulle handla lite småsaker, och inne på butiken så gick Sixten förbi godishyllorna, och jag hann tänka att bara det inte blir nåt "drama" nu.

Han står och kollar på allt och så utbrister han- Mumsfillibabba, detta är ju supergott! Och så förklarar han för mig att man äter godis på Lördagar, och i nästa sekund frågar han mig om det är Lördag idag.

När jag svarade att det är Fredag ( då hade vi hunnit till grönsaker och fruktdiskarna) utbrister han lyckligt- Kolla Mormor, Avokado !! Det är ju supergott och det brukar jag äta på Fredagar.
Jag frågade om han brukar äta nåt till sina avokadosar, och han svarade- Ja, mat! Haha..

Och när jag for omkring halvt förvirrad och skulle hitta mjölkfritt bröd åt honom så rusade han iväg,och kom tillbaks med en påse bröd och säger-Detta är mjölkfritt, Mormor, och visst var det mjölkfritt.

Han var så duktig inne på affären så han fick välja ett par festisar och några småböcker, en festis drack han på vägen hem och den andra har han sparat.

Nu sover han en stund, efter att Robban läste ett par sagor för honom. Lillhjärtat.

Inga kommentarer: