torsdag 22 september 2011

En salig blandning..

Som sagt..Min Kära Man ville ju testa sin nya panna igår, och man skulle koka ur den med vatten 3 gånger innan och här är det just vatten som kokas.
Han vrålade från köket- "Älskling kom o kolla vilka jämna och fina bubblor den gör", och visst gjorde den det.

Igår när jag skrev om brevet jag fick av min Syster med Pro-kortet så var det ett fotografi med.
Här är det.
Mamma o Seppo ( Seppo är/var min "styvpappa", fast jag gillar inte såna benämningar som styvpappa, halvsyskon osv, så Seppo var min Pappa,lika väl som min Biologiska Far är det.
Här är dom nog i Grekland och firar någon av Mammas födelsedagar.
Seppo är i himlen och Lilla Mamma lever i sin egen bubbla på ett hem för dementa..
Ibland tänker jag att dom borde få va tillsammans även nu. Jävla skitsjukdom som Mamma har.
Så fina.


En annan som är fin är ju vår lilla Hårboll. Hon är ju bara så skitsöt.
Kolla hur hon är lite viktig med benen i kors.


Jag var på Loppisen idag...Å sprängdes lite lätt<-----Läs MYCKET!!
Jag hittade denna häst som är skitsnygg. Men jag ska "pimpa" den..Kanhända den ska bli knallröd,pippigul, eller rosa..Vi får se. Visar sen.
Hittade även gardiner till köket för 10 kronor till 2 fönster. Jättefina..
Och några andra småsaker som ska bli nåt annat än vad dom är nu.Visar sen OM det blir bra.
Jag rejvade lös för ca 40 kr och är Tokglad över mina fynd.


I morse när jag fixade frukost till mig o Robban så vet jag inte hur eller om jag tänkte, för när jag skulle sätta socker i tekoppen så blev det så här..
Hur kan man missa en mugg så kapitalt??



Idag har jag även varit och passat mina fina barnbarn Sixten och Sune en sväng när Mamman var och klippte sig..Alltså vilka fina ungar..Jag blir verkligen glad att träffa dom.
Sixten visade en Hockeytidning och kunde såklart namnen på alla spelarna, och Sune borrade in sin lilla näsa på min axel och mumlade lite.
*Kärlek*

Idag har det varit en bra dag.
Kanske dan började bra tack vare TT,s rara kommentar på Fb i morse..Jag tror nog det.
Tack TT * Hjärta*

Inga kommentarer: