fredag 23 september 2011

Jo, just ja. Jag har ju virkat :)

Jag fick ju några nystan garn sist vi var i Skultuna, och jag har virkat å virkat å virkat...
Dagar o nätter har jag virkat.

Resultatet blev ett överkast till vår dubbelsäng. Visst är jag duktig??



Nej, tok heller!!! Detta fick vi av Mickes Mor och det är Hon som har virkat det.
Och inte bara detta..Utan ett till som Mickes Farmor har. Beundransvärt jobb.
Hon berättade då när dom var hit med massa fina glas o sånt att hon hade en "Kasta-bort-hög" i garaget där detta låg..Jag blev hysterisk och sa att nej för bövelen, kasta INGET..hahah
Nån dag senare kom dom över igen och hade med detta och massa annat fint. Så jäkla kul.

Jag hade lessnat efter en ruta..Jag ledsnar så fort på olika projekt. Fan ta mig!

Jag ska fixa ett vitt tyg under och sen så ska vår "Prinsess-säng" bli ännu mer Romantical, och då ska vi ligga där och kasta vin och jordgubbar på varann. Så himla gulligt..Visst?

Ja, och så ska jag ju måla tillbaks sängfan till vit igen, vilket jag ser jättemycket fram emot-Not!
Hur tänkte jag där egentligen när jag för ett par år sen kom på den briljanta idén att måla sängen mörkbrun??
Den var ju liksom vit.

Så här ser den ut nu, med vissa avvikelser i tyg och sånt, och den var vit..Jo, men jag är ju en Cattastof, så det är inget konstigt alls att den ska tillbaks till vitt igen.
Min Älskling skakar mest på huvudet och går och leker i köket när jag talar om mina planer.
Då sist när jag målade om den så tog det ca 8 timmar, med korta snabba rök o kaffepauser, så jag vet ju vad jag har att se fram emot när den dan kommer.


Inga kommentarer: