tisdag 25 oktober 2011

Lite blandat

Vi hämtade en TakLampa igår som vi köpt. Visst, det är ingen "Maskros från Ikea", men ändå riktigt fin tycker vi. Ger ett mysigt sken.
Det enda vi måste göra är att flytta ( borra ) i taket så den kommer över bordet, och köpa en matt lampa istället för klar som sitter i nu.
Vi fick denna till ett mycket bra pris. Det är nästan så en lågenergilampa att ha i den kostar mer än själva lampan.


Och dessa två "minibyråer" som ska målas vita sen. Tänkte ha en eller båda vid köksbänken och ha thépåsar och annat krafs i dom, eller vi får se.
25 Kr st.


En morgontrött Liten Hundflicka.
Igår efter morgonpromenaden så höll jag på att skratta ihjäl mig åt henne.
Vi kommer in och hon far som ett skållat troll in i vårt sovrum, och jag hör hur hon tar sats och kutar genom hallen och rakt mot Robbans dörr- och forcerar upp den. Bonk lät det och sen hör jag Robban gapskratta där inne. Klockan var ca 05:30 och Robban brukar vanligtvis sova då.
Hon ville alltså in och väcka honom vilket hon också lyckades med.


Första dagen igår med Lchf gick hur bra som helst.
Åt köttbitar med persiljesmör på, kokt broccoli och ett gäng gurkor med ringlad majonäs över till middag.
Familjen åt kött, kokt potatis, gräddsås och tomat.
På kvällen tog jag ett par skivor flatbröd med skinkost.
Skulle ju baka igår, men det finns så dåligt med sånt man behöver till Lchf-bröd här i våra butiker..Ska göra några oopsies idag i alla fall.
Låter så konstigt att man ska äta så mycket "fett", men jag vet ju sen innan att det funkar så jag kör på.
Om en stund ska jag ta mig frukost, och det blir kokt skivat ägg med majonäs på.

Ska passa Sune idag, och vädret verkar ju bra för en promenad med honom. Han brukar sova just när vi möts så då kan jag vandra omkring med honom innan det är dags för hans gröt.

Inga kommentarer: