onsdag 26 oktober 2011

Vilket Mörker..

Jag har tvättstuga..Den började kl 7, men jag måste vänta tills det blir lite ljusare ute.
Fixar inte att gå ner där innan det ljusnar lite.
Källaren är ju i och för sig mörk fast det blivit ljust ute, men det känns lite bättre på nåt vis att veta att det börjar ljusna.
Knäppt ? Ja, kanske, men då får det vara det.
Jag missar ca 1 timme på tvätt-tiden, men jag får väl tvätta i morgon igen om det behövs.


Och så skulle jag behöva köpa nya påsar till dammsugaren, men det finns ju inte här. Fanns förut, men jag har letat och det är fasen omöjligt.
Dom har börjat med nå nya påsar på Coop. Nån slags plastskiva som "munstycke" och sen tejpar man påsarna på det-Svindyra..Fan.
Jag får väl tömma påsen som sitter i och sen tejpa den i botten..Det går ju, men fan så äckligt att hålla på med.

Och för övrigt så kommer jag bli deprimerad den dan dammsugaren drar sin sista suck ( vilket inte lär dröja så länge till ), för den har varit så jäkla bra.

Avskyr såna små tramsiga dammsugare som inte har vett att suga upp nåt.

Fast nu googlade jag lite och det verkar ju mest finnas såna modeller.

Sån vi har-En rejäl avlång Elektrolux finns inte mer...

Men kanske man kan lita på en sån liten av märket Elextrolux är bra??
Jag googlade igen och det finns en liten Electrolux som fått jättebra betyg ( och fin var den )
Men över 2000 kr....Jisses.. Känns inte helt skoj.
Ärligt talat så känns det åt fanders..Haha!
Klicka HÄR för att se den fina dammsugaren om ni vill.
Fin,eller hur?

Googlade ännu mer, och visst går det att få tag i dammsugarpåsar till våran "pärla"-MEN då typ ska man prenumerera på påsar och får faktura hem..
Nej, nej..Det som köps ska betalas direkt. Annars kommer räkningar säkert i otakt och det blir bara krångel.

Så, om nån av Er har kvar påsar till en
Electrolux Electronic Z 380 som ni ej använder mer..Hojta till så köper vi dom.

Nåväl..Det finns värre saker att nojja sig över än dammsugare och påsar.

Ska plocka ihop första tvättlasset för nu ser jag minsann ljuset.

Oj, det vart nästan en hel bok om dammsugare och påsar..

Inga kommentarer: