onsdag 30 november 2011

Sova gott, eller åtminstone sova..

Altså vad störd jag blir när nätterna spenderas till att vakna stup i kvarten, vrida och vända på sig, upp på toa, ut o röka, upp och dricka vatten, hitta en ställning som känns någorlunda, vända på täcket för det är för varmt, vända på kudden för den är för krånglig, krypa under Mickes täcke för jag plötsligt fryser, för att 12 sekunder senare stå i balkongdörren och svalka mig..

Nu är det tredje natten som jag bokstavligen sovit ( eller inte sovit ) som en kratta.

I morse när jag hörde kaffebryggaren starta ( en kvart innan våra klockor larmar ) DÅ kände jag hur sömnen liksom kom och nockade mig.

Det blir väl bättre hoppas jag, men det är drygt att gå som i en halvdimma om dagarna pga trötthet. Usch och fy.

Nåväl..Jag sätter på lite kaffe och hoppas jag är lika trött ikväll som jag är nu och kan sova åtminstone halva natten utan avbrott..Vore faktiskt riktigt trevligt.
Eller trött är jag ju i och för sig när vi lägger oss, men det är ändå så krångligt att sova.

Hej...inget hopp nu för det orkar jag inte.

Inga kommentarer: