fredag 24 februari 2012

En sån där blandning igen.

Jag håller på och städar och grejar, men tog mig en kaffepaus så jag passar på att slänga in en blandning av bilder.
Jag kan förstå att det är totalt ointressant för er läsare att se såna här bilder, men jag tycker det är skoj sen att gå tillbaks i bloggen och kika.

Middag igår blev köttfärssås och spagetti. Just denna köttfärssås är hur enkel som helst, men supergod. Jag fick frågor om receptet igår, och egentligen är det en helt vanlig köttfärssås, men det är nåt speciellt med den.
Bryn köttfärs och ganska mycket lök.
Lägg över det i en kastrull med buljong.
Salt och peppar
Soja,ketchup och en hel del svartpeppar ( grovmalen)
Låt puttra en ganska lång stund.
Spagetti till.
När jag äter köttfärssås så vill jag helst ha spagetti till.Robban föredrar makaroner, och Micke vill gärna ha penne eller nåt sånt. Egentligen är det ju gjort av samma smet, men smakar ändå så olika. Tycker jag i alla fall.
Som sagt helt simpel, men så god.
Micke var riktigt hungrig som ni ser. En sak till när jag äter detta, så vill jag helst äta ur djup tallrik.


Ibland dimper Fagersta-Posten ner i brevlådan, och så brukar det följa med nån bilaga med massa reklam i. Den brukar jag alltid kasta utan att kolla i den. Men i morse bläddrade jag snabbt igenom den och kolla vad jag hittade.
Detta måste undersökas vidare sen, typ nästa månad eller så.


Köpte ett par saker av en tjej i fb-säljgruppen. Detta fina tunga bulliga hjärta i glas. Ska leta fram en längre kedja bara. Och så en sak till, och förhoppningsvis kan jag visa det senare mot kvällen, beroende på om jag hinner fixa med det.


Våra rara grannar i Spanien dricker färskpressad apelsinjuice till frukost och jag dricker mitt kära apelsin-isvatten.

Fick massa gamla bilder av en klasskamrat. Hur kul som helst att se.
Kan jag ha varit typ mellan 15 och kanske 17 år gissar jag.


Slut på kaffepausen, upp å hoppa.
Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer: