fredag 30 mars 2012

Flygande mobil..

Igår efter middagen la vi oss och vilade på maten.
Micke ställde larmet på sin mobil på en timma för säkerhets skull, för det är vidrigt att somna in för länge sådär på eftermiddan.

Jag brukar inte somna så djupt när vi vilar sådär, men igår gjorde jag det. Micke däremot kan somna så fort han stänger ögonen.

Plötsligt vaknar jag av ett hemskt ljud som kom lite underifrån mig, och jag krånglar i nyvaket tillstånd för att ta reda på vad det är.
Mickes mobil låg och vrålade halvt inkilad under sidfläsket på mig..???

Jag tog den o puttade på Micke och undrade hur den har hamnat där den låg.
Han blänger på mig med röda nyvakna ögon och mumlar att det är ju kuvertet som Robban ska ta med sig när han går.
Jag fattar inget och frågar vad snackar du om? Vad för kuvert?
Då vaknar Micke ordentligt och blir lite sådär besvärad..haha..Ja, inte vet jag vad det är för kuvert, det var ett nyss i alla fall säger han och vandrar upp.

Sola skiner och jag borde göra nån nytta..
Nån nytta kommer jag att göra, men vette sjutton om det blir med nån speciellt stor entusiasm.
Jag borde cykla ner på stan och jag borde sätta på mer kaffe och jag borde dammsuga..
Shit vad jag borde alltså.

Ja, ja..Jag ska dega en stund tills jag tröttnar på det så visar det sig om jag hittar nån inspiration eller inte.

Ibland är det lite skönt att vara så här otroligt opepp, tråkig och tjurskallig, för helt plötsligt kommer man på hur mycket roligare det är att vara glad, pepp och tjotjim och fara fram som en graciös älva med glitter i håret och dammtrasan i handen.

Nåväl..

2 kommentarer:

Fam. Strömberg sa...

Hej vännen! Nu skall jag läsa på din blogg lite,,,,ligger efter en hel del!
Ville bara upplysa dig om att jag har bytt webbadress på min blogg: www.famstrombergsbekannelser.blogspot
Samma blogg men ny adress bar!
Kram

Catta sa...

åhhh, då har jag massor att ta igen..Tack snälla :)

Ska lägga till denna direkt så jag inte missar nåt.
Ha en fin dag.