tisdag 27 mars 2012

Tänk om..

Man kunde koppla i en liten kamera i skallen när man lägger sig och kunna spara vissa bilder ur sina drömmar ?
Hade det varit möjligt så hade ni fått sett det sötaste lilla huset med tillhörande trädgård och små hagar med djur och en liten bäck som porlade genom tomten nu.

Alltså det var så fint, och för ett ögonblick när jag vaknade så trodde jag verkligen det var på sant och att jag strax skulle sätta mig på förstukvisten med en kopp kaffe och bara njuta av utsikten.

Härligt med såna drömmar..

Nu regnar och blåser det här, riktigt rått och ruggigt.

Kom att tänka på en sån riktigt varm sommardag när man nästan smälter bort, och så kommer ett sånt riktigt rejält regnväder och friskar upp luften, och den doften man känner efter ett sånt regn är ju helt underbar..
Om jag längtar efter sommar ? Jaaaa....
Nåväl, den kommer.

Fasen vad obehagligt det var häromdan att logga in på fb och se att det varit stor dramatik på gång med människor man känner.. Det hade ju ändå gått bra och det är ju huvudsaken, men det kändes som sagt obehagligt att läsa om det på fb, för innan man riktigt fattar vad som står så liksom fladdrar tankar iväg.

Kan inte låta bli att fundera på om, när och hur vissa besked skulle nå fram om inte fb fanns..(menar just inte bara dessa händelser, utan många andra också).
Ganska läskigt egentligen..

Men i alla fall..
Vissa är väldigt släktkära och vissa inte. Inget konstigt alls med det tycker jag. Vi är alla olika.
Och även om jag inte är den "släktkäraste" typen man kan hitta så betyder inte det att jag inte bryr mig om, och tycker många i min släkt.


Jag har cravings efter kålpudding idag, så det får det nog bli till middag.
Hej Hopp.

5 kommentarer:

Therese sa...

Ja uppfin den där kameran för den kan nog även va jäkla bra att ha när man inte hittar skiten man förlagt ;) skulle verkligen behöva en sån...

Catta sa...

Jag ska börja bygga på en..Soooon ;)

Therese sa...

Gött ;)

Fam. Strömberg sa...

Ja det den kameran skulle man ju verkligen vilja ha! och ibland så önskar man ju att det inte bara var drömmar.
Facebook kan ställa till en massa i bland!
Kålpudding är underbart gott!

kram

Catta sa...

Ja, tänk om man kunde förvandla vissa drömmar till verklighet..
Fast-If you can dream it you can do it heter det visst..Får tro på det. :)