onsdag 30 maj 2012

Glömsk,glömsk,glömsk...

Vi har våra trappstädare som kommer på Onsdagar, och då får det inte stå nåt utanförr dörren, som exempelvis pappersinsamlingsgrejs,en gammal matta,som inte är så gammal,men har fått en ful fläck på sig och en ful liten pall från Norrland med handmålade lingon på..
Sånt som ska kastas-läs ställas ner i källarförrådet tills vi kommer till tippen.

Men jag tänkte att det är ju lugnt för det är ju bara tisdag idag..Jo,tjena..Nu är dom i trappen och jag hör hur dom muttrar.
Jag gick och lyfte in det i hallen så länge,så får vi gå ner med det sen.

Idag ska jag iväg på ett möte och efter det blir det lite äventyr. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran.
Jag har varit så kass att fota på sista tiden,och måste bättra mig.

I morse gick jag och la mig en stund efter vi kom in, och alltid när jag går och morgonvilar så lägger jag mig på Mickes sida.Hans madrass är så skön och inte alls lika sliten som min.Kan bero på att vi tränger ihop oss på min sida på nätterna.
Åh, vad jag vill ha nya madrasser.

Inatt har jag drömt en härlig dröm. Jag och Micke höll på att måla och greja som galningar i ett helt tomt hus,och vi hade alla fönster och dörrar öppna så det kom såna härliga fläktande vindar igenom hela huset.Jag kan riktigt känna känslan fortfarande. Vi hörde fåglar som kvittrade i trädgården som var helt övervuxen, och så hördes såna vardagliga ljud,som bilar, barn som lekte nån hund som sa till nån annan hund på skarpen, och inne i huset hade vi på en radio som spelade sommarlåtar.
Vi hade färgklickar både här och där och Micke hade på sig bara ett par jobbshorts, så jag såg hans fina överkropp så fort jag tittade åt hans håll.
Huset var vårt och vi fick göra om precis hur vi ville, så det var det vi höll på med,att storrenovera huset och det bästa av allt var att vi behövde inte tänka ett dugg på kostnader för vi hade tydligen fått ett rejält fett bankkonto.
Och vi visste precis hur det skulle bli.
Jag drömde nog denna dröm för jag och Eva var och tittade på ett hus som är till salu igår,alldeles i närheten och eventuellt ska jag köpa mig en lott idag :)

Frukosten är intagen och nu väntar en kopp kaffe och ett stort glas isvatten..

Inga kommentarer: