fredag 29 juni 2012

Fläskiga ben.

Igår åt vi pitabröd fyllda med strimlor av fläskkött och en krämig sallad.Vansinnigt gott.
Köttet vi använde var fläskben-utan benen såklart. Fläskben,låter så brutalt på nåt vis,men det är ju så gott.

Benen som blev över skulle minsann sparas,för jag fullkomligt älskar att gnaga på ben.
Så en stor skål med färdiga ben med lite kött kvar ställdes in i kylen så jag kunde gå omkring och gnaga lite idag mellan sysslorna.

Men mitt i natten vaknade jag och liksom for som en rabiat struts mot kylen.
Ungefär så här kan det ha sett ut.

Jag skulle bara ta ett par små gnag hade jag tänkt.
Men kombinationen köttben och iskall mjölk gjorde så jag stod i köket och gnagde upp 3-4 ben.
Det går liksom inte att sluta..
Jag hamnar i nån slags trance och känner nästan hur jag reser ragg och morrar så ingen ska komma nära och stjäla mitt byte.
Hundstackarn kom uppvinglande i halvsömnen och blängde på mig,och jag var på väg att liksom vända mig bort så hon inte skulle se mina ben och vilja smaka en bit,men så jäkla elak kunde jag ju inte vara,så hon fick en liten strimla..en liten bara.


Nu ska jag fixa mer kaffe,sen sätta igång med lite tvätt och plock.

Nog kan man äta fläskben till frukost om man vill,eller hur?

Inga kommentarer: