söndag 8 juli 2012

Trevlig Helg.

Jag har problem med att ladda upp bilder nu,så detta blir ett bildlöst inlägg.
Tog massor med bilder från Powermeet som vi besökte i Fredags.
Jag har trott att det var en tråkig och larvig tillställning,men jisses amalia vad jag ändrat uppfattning.
Vilken härlig folkfest.
Vi har redan bokat in nästa sommar.

Igår var vi på 40-årsfest. Min väninna Marita fyllde år och det var så trevligt.God mat,god dryck och massa trevliga människor.

Micke for hem lite för mig på sin cykel,och när jag kom hem en timma senare och kliver in genom dörren så insåg jag att jag hade glömt min väska kvar på festen.

Jag hade ju kunnat ringa och sagt att nån la in den ifall det skulle börja regna,men så långt tänkte jag inte inatt utan tog med mig en liten filt och hunden och sen for vi iväg. Vi gick en bit jag och hårbollen och pratade om ditt o datt,sen lyfte jag upp henne i cykelkorgen på den lilla filten och började cykla.Jag har aldrig haft henne där och var lite orolig att hon skulle bli rädd och tycka det var otäckt,men nej då.Hon satt där så tuff och stolt och tittade sig omkring när vi susade fram i natten.

Så kul,för nu vet jag att hon kan hänga med oss på våra längre cykelturer.

Nu ska vi snart fixa mat som idag blir en modifierad* potatisgratäng och tunt skivat stekt kött,och till det ska jag göra en rosépepparsås.
*=modifierad,alltså färdig gratäng som vi blandar i lite rödlök,grädde och extra kryddor.

Inga kommentarer: