onsdag 22 augusti 2012

Circeln är sluten,eller nåt..

Jo,det här med pyssel..Ni som läst min blogg länge vet att jag är en riktig pysslerska,eller hur?
Minns ni detta?


Idag när jag var på stan så hann jag såklart in på loppisen. Att jag hann in där beror på att jag hade tagit med ett loppisbesök i mina beräkningar.
Och se vad jag hittade!
En jättetjock sån "Per Morberg" skärbräda som man kan kasta upp en gödkalv på och krydda med örter och så innan den åker in i ugnen..Ja,nästan så stor var den. Men den var jättetjock och tung i alla fall,så jag fick ringa assistanskåren och be om hjälp att få hem den.
Salladsbestick i nåt slags trä.Dom var helt nya med förpackning o allt,så dom nöp jag direkt.
Och...ser ni? En Potatispress..Tada!
Nu ska jag börja tillverka tvål igen!
Nej,jag skojade,den ska endast användas till potatis,och kanske lite broccoli och blomkål.
Har ni smakat broccoli o blomkåls"mos" nån gång?
Om inte så gör det.

Jaha..Nog ordat om detta.


Jag ska fundera ut nåt fiffigt pyssel inom en snar framtid.
Jag har spanat lite på vår paltkvarn och har ett par ideér.

Hej Hopp.

Inga kommentarer: