tisdag 25 september 2012

Hej alla glada.

Har haft lite att stå i och inte riktigt hunnit med bloggen,men det tar jag nog snart igen.
Idag ska jag iväg åt flera olika håll på cykeln och uträtta ärenden,och jag tror jag börjar med det jobbigaste vilket är uppåt i stan,alltså bara uppförsbackar,men å andra sidan så kan jag ju rulla tillbaks i stället.Det gäller att hitta små positiva saker i det mesta man gör..Haha

Igår knåpade jag ihop en maträtt ur skallen,inget märkvärdigt alls men det blev väldigt gott.
Jag brynde på purjo och paprika och hällde i en liten skvätt grädde och en fiskbuljong.
La sen i ryggfileér av torsk eller vad det nu var (vit fisk var det i alla fall)
Lät det puttra och blandade sen en burk räkost med lite mer grädde och hällde över.
Satte på ris och när det just var klart så la jag i ett gäng räkor och musslor i fiskgrytan sen en rejäl näve riven ost.
Lite salt o peppar också såklart.
Det blev krämigt och gott,och jag åt lite för en stund sen till brunch som blev över.
Ja,just det.Tomater till också.

Idag har jag inte kommit på nån middag än,men det ploppar nog upp nåt när jag flaxar omkring på cykeln och funderar.

Nåt som jag ska testa är detta här nedanför.
Jag är ju inte så mycket för sötsliskiga saker,men ändå ibland vill jag ha nåt gott.
Skala och skiva kiwi sätt fast en glasspinne eller nåt annat.
Doppa i smält chocklad och lägg in i frysen.

Tror det kan vara riktigt gott faktiskt.

 Nu ska jag fixa mig klart och sen fara iväg..Känner att jag behöver luft och rensa skallen lite.


Ha en bra dag.

Inga kommentarer: